صادقی‌نیارکی: کرونا زمان رسیدگی پرونده‌ها را به تعویق انداخت

به گزارش رکنا،  حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح کشور، همچنین مشاهده بیماری یاد شده در سطح استان و لزوم پرهیز از ایجاد اماکن تجمعی در استان، زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی تا پایان فروردین‌ماه به تعویق افتاد.

در ادامه گزارش ایسنا آمده است ، وی با بیان اینکه طرفین همه پرونده‌هایی که برای آن‌ها وقت تعیین شده است، چنانچه تا پایان فروردین‌ماه مراجعه نکنند، تجدیدنظر نخواهند شد، تصریح کرد: گفتنی است در صورتی که طرفین پرونده‌ها از مراجعه به دادگاه خودداری کنند. رای غیابی در خصوص پرونده‌های قضایی فوق صادر خواهد شد. پس از آن دادگاه خود نسبت به تعیین وقت جدید برای پرونده‌های مذکور اقدام خواهد کرد و اعلام می‌کند که در چه تاریخی جهت رسیدگی به پرونده‌ها مراجعه کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه چنانچه پرونده‌ای از سوی مدیرکل یا معاون به شعبه ارجاع داده می‌شود، بایستی نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود، عنوان کرد: تعیین تکلیف شدن پرونده‌ها به این معنی است که پرونده‌های یاد شده باید تعیین وقت شود تا از حالت معوق خارج شود. چنانچه طرفین در ارتباط با پرونده‌های تعیین وقت شده تا پایان فرودین ماه مراجعه نکنند، در اوایل اردیبهشت‌ماه تعیین وقت جدید خواهند شد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش تراکم و تردد جمعیت به دستگاه قضایی، زمان رسیدگی محاکم قضایی، تا پایان فروردین‌ماه سال آینده به تعویق افتاد، خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای مبنی بر تعویق زمان رسیدگی دادگاه‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خطاب به همه واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه صادر شده است. از همه درخواست می‌شود تا مهار و کنترل این ویروس، از مراجعه غیرضروری به دادگستری جداً اجتناب کنند و مسئولان مقابله با این ویروس را یاری دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟