جزئیات عفو محکومان و موافقت رهبری به مناسبت عید فطر / کدام زندانی ها بخشیده می شوند

به گزارش خبرنگار رکنا، سخنگوی قوه قضائیه درباره جزئیات درخواست عفو رئیس قوه قضائیه برا محکومان و موافقت رهبری به مناسبت عید فطر ، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مناسبت سال نو و ایام متبرک ماه رمضان همچنین فرا رسیدن عید سعید فطر با درخواست ریاست قوه قضائیه نسبت به عفو و یا تخفیف مجازات در مورد بیش از دو هزار نفر از افراد مستحق عفو و بخشودگی و یا کاهش مجازات موافقت کردند. در حال حاضر اقدامات اجرایی برای تحقق فرمان رهبر انقلاب اسلامی انجام می‌دهیم.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده شدند. همچنین هزارو ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

ستایشی اظهار کرد: نکته ویژه و حائز اهمیت این است که ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شدند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بوده که با تخفیف، مجازات و کیفر آن‌ها به حبس تغییر پیدا کرده است. ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان موضوع ماده ۲۰ هستند و شرایط اولیه عفو را نداشتند و رئیس قوه قضائیه عفو آن‌ها را درخواست کرده است؛ همچنین هزار و ۹۹۱ نفر نیز از محکومان دادگستری بودند که مورد عفو واقع شدند.

وی ادامه داد: دو نفر از افرادی که مشمول عفو شدند از محکومان سازمان قضائی نیروهای مسلح بودند و  ۱۰۰ نفر نیز از محکومانی بودند که به موجب آرای صادره از ناحیه شعب سازمان تعزیرات حکومتی محکومیت یافتند که آن‌ها نیز مشمول عفو شدند. ۱۵۶ نفر نیز از محکومان مشمول عفو زندانیان نسوان و ۵ نفر نیز از اتباع بیگانه بودند. همچنین ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر نیز محکومان زیر ۱۸ سال بودند که از این عفو بهره‌مند شدند.

کدخبر: 987016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟