علت انفجار هولناک یک ساختمان در گرمسار اعلام شد

به گزارش رکنا، محمدجعفر عبدالهی امروز (۲۱ فروردین ماه) اظهار کرد: صبح روز گذشته وقوع انفجار در یک واحد از مجتمع مسکونی آریانا در شهرستان گرمسار منجر به مصدوم شدن برخی ساکنان و وارد شدن خسارت‌های مالی به واحدهای مسکونی و تجاری متعددی شد.

وی بیان کرد: به محض اطلاع به مسؤولان قضایی مربوطه دستور داده شد، با حضور در محل حادثه، با فراخوانی نهادهای اجرایی و امدادرسانی، ضمن حفظ نظم و آرامش عمومی برای تسهیل در خدمات‌رسانی و مقاوم‌سازی اماکن زیان‌دیده، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

او اعلام کرد: بررسی اولیه حاکی از نشت گاز در یک واحد مسکونی مستقر در طبقه دوم مجتمع حکایت دارد که باعث مصدوم شدن عده‌ای از ساکنان و تخریب واحدهای مسکونی مجتمع، ساختمان مجاور و حتی تعدادی از واحدهای تجاری محل شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به صدور دستورهای اولیه، گفت: انتقال تمام ساکنان از مجتمع همراه با رعایت نکات ایمنی، مقاوم‌سازی واحد مسکونی آسیب‌دیده که باعث ریزش ساختمان نشود، پیش‌بینی اماکنی برای استقرار ساکنان واحدهای آسیب‌دیده، جلوگیری از نقل و انتقال اموال ساکنان توسط افراد ناشناس و افزایش گشت‌های انتظامی، انجام اقدامات ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و خسارت‌های مالی دیگر، پیگیری تسریع در روند درمان مصدومان، شناسایی تمام ساکنان و اطمینان از اطلاع افراد هر واحد مسکونی از دیگر اعضای خانواده، حضور کارشناسان اولیه خسارت در محل حادثه برای تعیین میزان خسارت واحدهای آسیب‌دیده پیگیری و عملیاتی شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه نظارت جدی مسؤولان قضایی گرمسار تا عادی‌سازی شرایط ادامه دارد، افزود: تاکنون صدمه بدنی منجر به فوت در این حادثه گزارش نشده است. مردم با رعایت نکات ایمنی از وقوع حوادث احتمالی از این دست برای خود و دیگران پیشگیری کنند.

کدخبر: 986979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟