7 حادثه نوروزی که پلیس فرشته نجات لقب گرفت / به احترام ماموران پلیس باید ایستاد + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، همزمان با آغاز سال نو، وقتی خیلی‌ها در حال برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی و گشت‌وگذار در نقاط مختلف کشور بودند، ماموران پلیس آماده‌ می‌شدند تا امنیت‌ شهرها، جاده‌ها و مسافران را تامین کنند. دستگیری سارقان ، مقابله با قاچاقچیان و ناکام‌کردن مجرمان تنها اقداماتی نبود که در این مدت توسط سبزپوشان انتظامی صورت گرفت. آنها گاهی نیز در نقش فرشته نجات ظاهر و با تلاشی خستگی‌ناپذیر موفق شدند بسیاری از هموطنان‌مان را از خطر مرگ نجات دهند. این گزارش مرور چند عملیات‌ پلیس برای نجات جان شهروندان در تعطیلات نوروز است.

نجات دختر 14ساله

یکی از ماموریت‌های نجات‌بخش پلیس در نخستین روز فروردین، انتقال اورژانسی دختری 14 ساله از بندرعباس به شیراز و نجات جان او بود. ماجرا از این قرار بود که دختر 14ساله به‌دنبال تصادفی که در بندرعباس رخ داده بود، دچار پارگی طحال شده و جانش در خطر بود. این در حالی بود که تنها راه نجات او انتقال به بیمارستان شیراز بود. در این شرایط بود که هواپیمای توربوی پلیس وارد عمل شد و با انتقال اورژانسی این دختر به شیراز وی از خطر مرگ نجات یافت.

جست‌وجو در بیابان

عملیات نجات پلیس

نجات 3 مهندس معدن در بیابان‌های شهرستان راور در استان کرمان یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس در ایام نوروز بود. ماجرا از این قرار بود که 3 مهندس برای اکتشاف معدن راهی بیابان‌ شده بودند اما با گذشت 48 ساعت از رفتن‌شان خبری از آنها نبود. ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان راور وقتی در جریان حادثه قرار گرفتند با کمک نیروهای هلال‌احمر عملیات جست‌وجو را آغاز کردند و با عبور از مسیرهای سخت و صعب‌العبور موفق شدند ردپای گمشدگان را در کوهستان‌های منطقه گزک شناسایی کنند. آنها در ادامه و پس از چند ساعت جست‌وجو توانستند هر3  مهندس جوان را که به دلیل گرسنگی و تشنگی در شرایط سختی بودند، پیدا کنند و از خطر مرگ نجات دهند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این 3 مهندس در جست‌وجوی معدن‌های مس راه را گم کرده و در بیابان سرگردان شده بودند.

احیای قلبی در دقیقه 90

ایست قلبی خبر نمی‌کند و گاهی وقت‌ها ممکن است این اتفاق پشت فرمان و درست در مسافرت رخ دهد؛ مثل اتفاقی که در خراسان جنوبی رخ داد اما با حضور بموقع ماموران پلیس به خیر گذشت. ماجرا از این قرار بود که در تعطیلات نوروز ستوان‌یکم عباس عمانی و گروهبان‌یکم محمدرضا صباغ در حال گشتزنی در محور دیهوک در خراسان جنوبی متوجه یک خودرو سواری پارک‌شده در کنار جاده شدند. زنی در کنار ماشین درخواست کمک می‌کرد و وقتی ماموران خود را به این خودرو رساندند، متوجه شدند که راننده خودرو دچار ایست قلبی شده است. ماموران بلافاصله دست‌به‌کار شدند و با تنفس دهان‌به‌دهان و ماساژ قلبی، بیمار را احیا کردند و از مرگ حتمی نجات دادند.

نجات در دریا

سواحل جنوب کشور یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز است و همین باعث شده است که گردشگران گاهی در این مناطق با حوادث مختلف روبه‌رو شوند. در نخستین جمعه امسال یکی از گردشگران زمانی که برای تفریح به همراه خانواده‌اش به ساحل عسلویه رفته بود، در آب‌های مواج دریا گرفتار شد. در این هنگام برادر و پدرش برای نجات او وارد دریا و آنها نیز گرفتار شدند و وقتی خبر به گوش ماموران انتظامی پارک ساحلی نخل تقی رسید، آنها به‌سرعت خود را به محل حادثه رساندند و با مهارت بالایی که در شنا داشتند موفق شدند هر3 گردشگر را از مرگ حتمی نجات دهند.

سرنوشت شیرین کودک گمشده

عملیات نجات پلیس

گم‌شدن کودک هنگام گشت‌وگذار همیشه یکی از خطراتی است که خانواده‌ها را در تعطیلات نوروز تهدید می‌کند؛ اتفاقی که چند روز پیش در شهرستان بوشهر رخ داد اما با کمک پلیس پایانی خوش داشت. ماجرا از این قرار بود که خانواده‌ای اهل یاسوج پس از سفر به بوشهر در کنار ساحل چادر زده بودند که دختربچه خردسال آنها برای لحظاتی از چادر خارج و پس از آن ناپدید شد. وقتی خبر به گوش ماموران پلیس رسید، آنها جست‌وجوی گسترده برای یافتن کودک گمشده را آغاز کردند و درنهایت توانستند او را که خیلی از پدر و مادرش دور شده و سرگردان بود، پیدا کنند و به آغوش خانواده بازگردانند.

ماجرای اتوبوس بی‌ترمز

یکی دیگر از حوادث نوروزی که با حضور پلیس پایانی خوش و شیرین داشت در خراسان جنوبی رخ داد. یک اتوبوس مسافربری در گردنه ثمن‌شاهی به سمت بیرجند در حرکت بود که ناگهان راننده متوجه شد اتوبوس ترمز بریده است و قادر به کم‌کردن سرعت نیست. او که وحشت کرده بود با بوق‌زدن و چراغ‌دادن و حرکات مارپیچ به‌خودروهایی که از روبه‌رو در حرکت بودند هشدار می‌داد تا اینکه ماموران پلیس‌راه خراسان جنوبی متوجه ماجرا شدند و خود را به اتوبوس رساندند. آنها ابتدا لاین اضطراری را باز کردند و با قرارگرفتن ماشین پلیس در جلوی اتوبوس و هشدار به راننده‌های عبوری، مسیر اتوبوس باز شد و درنهایت توانستند اتوبوس را به مسیر سربالایی برسانند و در آنجا متوقف کنند. این اقدام پلیس و نجات اتوبوس و سرنشینان آن، تشکر و قدردانی شهروندان از ماموران پلیس را به همراه داشت.

نجات پسر ربوده‌شده

عملیات نجات پلیس

بازگرداندن پسر ربوده‌شده به آغوش خانواده‌اش از دیگر ماموریت‌های پلیس در ایام نوروز بود. در یکی از نخستین‌ روزهای سال، چند آدم‌ربا با حضور در مقابل خانه‌ای در شهرستان بم در استان کرمان پسرنوجوانی را که در حال بازی در مقابل خانه‌شان بود ربودند. آنها گروگان را سوار ماشین خود و با سرعت زیاد اقدام به فرار کردند و به سمت خوزستان گریختند. آدم‌ربایان پس از عبور از مسیر‌های بیابانی و خاکی به محدوده شهرستان نرماشیر رسیدند؛ اما هنگام رسیدن به یک سرعت‌گیر، سرعت ماشین بسیار کم شد و همین باعث شد پسرنوجوان به‌سرعت از ماشین خارج شده، فرار کند. آدم‌ربایان وقتی نتوانستند او را دوباره به دام اندازند، به فرار ادامه دادند و پسرنوجوان در خیابان‌ها سرگردان بود تا اینکه ماموران تیم گشت پلیس‌راه فهرج-نرماشیر متوجه وی شدند که در حاشیه جاده سرگردان بود. آنها به سراغ پسرنوجوان رفتند و او را به پاسگاه پلیس انتقال دادند و وقتی دریافتند که او توسط آدم‌ربایان ربوده شده،‌ خانواده‌اش را شناسایی کردند و پسر ربوده شده را به خانه‌اش بازگرداندند.

کدخبر: 985500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟