این خبر خوش نوروزی اصفهانی را شوکه کرد / 4 اصفهانی جدید را ببینید

به گزارش رکنا، فاطمه طالب مادر ۲۵ ساله نجف آبادی در اولین زایمان خود با بارداری طبیعی ، صاحب این نوزادان چهار قلوی پسر شد.

فائزه آقا داودی سرپرست بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی اصفهان گفت: نوزادان به فاصله یک دقیقه و با وزن‌های یک کیلو و ۶۰۰ گرم و یک کیلو و ۷۰۰ گرم در حدود ۳۱ هفتگی سن بارداری متولد شده اند و در سلامت کامل هستند.

محمد مهربانی پدر این نوزادان، ۳۷ ساله است و شغل آزاد در شهر نجف آباد دارد.

به گفته اکرم محرابی سرپرست بخش‌های بیمارستان شریعتی اصفهان، از ابتدای سال تاکنون ۶۳ نوزاد در این بیمارستان متولد شده اند که ۳۱ نوزاد دختر و ۳۲ نوزاد پسر بوده اند و افزایش مختصری نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

طبق آخرین آمار جمعیتی، میانگین میزان فرزندآوری در کشور، یک و ۶ دهم درصد یعنی کمتر از دو فرزند برای هر خانواده است که برای فرار از سیاه چاله جمعیتی در کمتر از ۶ سال، این میزان باید دست کم به ۲ و ۲ دهم تا دو و نیم درصد یعنی بیش از دو بچه برسد.

سرپرستان خانوار دارای فرزند چند قلو تا سن ۶ سالگی فرزندانشان می‌توانند از مستمری ماهانه حمایتی بهزیستی همچنین تسهیلات اشتغال استفاده کنند.

براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی که با افزایش تسهیلات فرزند آوری، امسال هم در حال اجراست، مطابق ماده ۱۰ به ازای تولد هر فرزند، تسهیلات (فرزند اول مبلغ ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم مبلغ ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان) و برای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی، ماده ۱۸ تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و مطابق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

کدخبر: 984133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟