تبهکارانی که با کارت های خالی بانکی میلیونر شدند

به گزارش رکنا ، سردار جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که افرادی با مراجعه به یکی از فروشگاه‎های زنجیره ای در شهر اردبیل اقدام به دریافت اقلام مربوط به کالا برگ الکترونیکی آنان کرده و این موضوع باعث عدم واریز یارانه نقدی به حساب آن‎ها شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اردبیل قرار گرفت. وی گفت: پلیس با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات هدفمند ردپای سه کلاهبردار را در رابطه با شکایات واصله شناسایی کرد و پس از هماهنگی قضایی، این سه کلاهبردار حرفه ای در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سردار تقوی اظهار کرد: ماموران در بازرسی از محل سکونت این کلاهبرداران حرفه‌ای ۸۰ عدد کارت عابر بانک و کارت هدیه سوخته کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به نحوه کلاهبرداری دستگیرشدگان، بیان کرد: متهمان دستگیر شده با جمع آوری کارت‌های عابر بانک و کارت هدیه سوخته و خالی از اطراف بانک‌ها، اقدام به خرید اقلام مشمول کالا برگ الکترونیکی از فروشگاه ها می‌کردند.

سردار تقوی با اشاره به اعتراف کلاهبرداران به ۴۰ فقره ارتکاب جرم، اضافه کرد: هر سه کلاهبردار دستگیر شده که یکی از آن‎ها زن است، با تشکیل پرونده و صدور قرار وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شدند تا به اتهامات آنان در مراجع قضایی رسیدگی شود.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان، کلاهبرداران و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با کلاهبرداران، قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم توسط دولت از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز شده است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت. تنها راه اطلاع افراد از تحت شمول طرح بودن، واریز مرحله دوم و یا استعلام میزان باقی مانده کالابرگ الکترونیکی فجرانه استفاده از برنامه شما یا کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳*۵۰۰* است که باید با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار بگیرد. اطلاع از تحت شمول طرح قرار گرفتن و یا استعلام میزان کالابرگ باقی مانده در حساب سرپرستان خانوار تنها از همین ۲ روش مورد اشاره امکان‌پذیر است و مردم باید مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشند.

 

کدخبر: 980381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟