بازداشت 1238 اخلاگر ارز و‌نظام اقتصادی / 26 همت کشف شد

به گزارش رکنا، سردار رحیمی با اشاره به اینکه امسال برای آرامش و آسایش مردم و مبارزه با کسانی که امنیت عمومی جامعه خلل ایجاد کنند شهدای زیادی تقدیم کردیم، گفت: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان یکی از پلیس های اثر گذار و تامین‌ کننده حلقه‌ای مختلف امنیت عمومی و اجتماعی به ویژه اقتصاد در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریز یکامل و مفصل و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش کرد عرصه را بر قاچاقچیان کالا و مجرمان اقتصادی دانه‌درشت و حمایت از کارآفرینان ماموریت‌های خود را اجرا کند. 

سردار رحیمی گفت: در ۱۱ ماه سال‌جاری پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی ۲۴۰ پرونده به ارزش چهار همت تشکل داده و در این خصوص ۳۹۱ نفر دستگیر شدند؛ ۱۳ درصد افزایش تشکیل پرونده و ۳۰ درصد افزایش ریالی پرونده‌های فرار مالیاتی داشتیم. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در حوزه احتکار کالا گفت: ۹۲۲ فقره پرنده به ارزش تقریبی ۶ همت کشفیات ما بوده است؛ اکثر کالاهای مکشوفه کالای اساسی بوده است که توزیع شده است و در این رابطه بیش از ۹۰۰ نفر دستگیر شدند. 

وی در حوزه اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم و در این رابطه هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند و از حیث تشکیل پرونده ۲۲ درصد افزایش داشتم. 

سردار رحیمی با بیان اینکه یکی از تمرکز ما حوزه مقابله با زمین‌خواران است، گفت: در این حوزه پلیس تلاش بر پیگیری، شناسایی، تصرف و تعییر کاربری است؛ در این خصوص هزار و ۵۷۱ پرونده برای بیش از سه هزار هکتار تشکیل شده که ارزش تقریبی آن ۲۶ همت بوه است.

وی درباره کورش کمپانی گفت: پنج نفر از افراد این شرکت دستگیر شدند؛ همچنین تاکنون ۵ هزار نفر به پلیس اقتصادی در تهران و استان‌ها شکایت خود را اعلام کردند.

سردار رحیمی گفت: تا کنون ۲۵ سلبریتی که با این شرکت همکاری کردند احضار شدند و تمامی وجوه که دریافت کردند بازگردانده شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: میزان بدهی این شرکت به مردم حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ با همکاری اینترپل فراجا و جهانی اعلان قرمز این فرد صادر شده است.

کدخبر: 980098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟