63 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری زیر 18 سال سن دارند / 405 نفر آسیب از ناحیه چشم

به گزارش رکنا، " چهارشنبه سوری " یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی و اصیل، دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است.

متأسفانه سالانه تعداد زیادی از افراد در آستانه تعطیلات نوروزی، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب می‌شوند و عید نوروز را به کام خود و خانواده‌هایشان تلخ می‌کنند.

در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث، مصدومین و فوتی‌های "چهارشنبه‌سوری" ارائه می‌شود:

ساعت 15 ـ 542 مصدوم و 12 فوتی

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: از اول تا بیست و دوم اسفندماه 542 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد متأسفانه 12 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: تعداد 41 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 258 نفر دچار سوختگی و 167 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

ساعت 16 ـ 551 مصدوم و 12 فوتی 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت 551 نفر از ابتدای اسفند تا ساعت 16 روز 22 اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند.

بابک یکتاپرست افزود: تعداد 43 نفر دچار قطع عضو، 269 نفر دچار سوختگی و 177 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 202 نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و 317 نفر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، 20 نفر از این مصدومان نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

ساعت 17:30 ـ افزایش شمار آسیب‌دیدگان به 623 نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش شمار آسیب دیدگان اظهار کرد: تا ساعت 17:30 امروز 22 اسفندماه، 623 نفر براثر حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند.

یکتاپرست افزود: 43 نفر دچار قطع عضو، 200 نفر دچار آسیب چشمی و 284 نفر دچار سوختگی شده‌اند.

ساعت 19 در تهران ـ 27 مصدوم و 2 فوتی

محمداسماعیل توکلی؛ رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان این‌که از ساعت 8 صبح امروز 22 اسفندماه تا ساعت 19 تعداد 27 نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری در استان تهران مصدوم شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد دو نفر جان باخته‌اند و 18 نفر از مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس استان تهران، به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند؛ 9 نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

وی افزود: 13 نفر از مصدومان دچار آسیب، 9 نفر دچار سوختگی و سه نفر دچار قطع عضو شده‌اند، یک نفر نیز زخمی شده است‌.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: شهروندان حتماً به نکات ایمنی توجه و از روشن کردن آتش در معابر اصلی خودداری کنند.

ساعت 19:30 ـ احتمال افزایش حوادث پس از افطار

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که به نظر می‌رسد بعد از ساعات افطار حوادث چهارشنبه‌سوری بیشتر شود، اظهار کرد: از خانواده‌ها تقاضا داریم که فرزندان خود را مدیریت کنند تا از آسیب‌های جسمی و عوارض ناشی از اصوات انفجار برای زنان باردار و سالمندان و بیماران، جلوگیری شود.

وی درباره آخرین امار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری بیان کرد: از اول اسفند تا ساعت 19 و 30 دقیقه بیست و دوم اسفندماه تعداد 839 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: از این تعداد 13 نفر فوت کرده‌اند. 381 نفر دچار سوختگی، 281 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم و 63 نفر دچار قطع عضو شده‌اند.

ساعت 20:30. حمله با مواد محترقه به آمبولانس حامل بیمار تشنجی در تهران!

ماهرخ؛ مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران اظهار کرد: دقایقی پیش یک دستگاه آمبولانس در تهران که در حال حمل بیمار دچار تشنج بوده، مورد اصابت مواد محترقه و آتش‌زا قرار گرفته و به دلیل رعب و وحشتی که ایجاد شده حال بیمار داخل آمبولانس رو به وخامت رفته است.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به ایجاد اختلال و وقفه در خدمت‌رسانی آمبولانس‌ها می‌کنند توجه داشته باشند که ممکن است خانواده‌ها و آشنایان خودشان نیز در حوادث چهارشنبه سوری آسیب ببینند و نیازمند خدمات درمانی شوند.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران افزود: از ساعت 20 امشب تماس‌های تلفنی با اورژانس استان تهران 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

ساعت 21 - شمار مصدومان به 1000 نفر رسید

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه امار مصدومین افزایش یافته و طبق اخرین آمار 1000 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

وی افزود: نسبت به سال گذشته آمار مصدومان 25 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 430 نفر دچار سوختگی، 330 نفر دچار آسیب به چشم، 74 نفر دچار قطع عضو شده‌اند و 14 نفر نیز فوت کرده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد زیادی از مصدومان رهگذر بوده‌اند، گفت: خواهش داریم در ساعات پیش رو خانواده‌ها مراقب کودکان باشند.

ساعت 21:24 - شمار مصدومان از 1100 نفر گذشت

بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد کل آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه سوری به 1184 نفر رسید، گفت: از این تعداد متاسفانه 14 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: 93 نفر دچار قطع عضو، 484 نفر دچار سوختگی و 405 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند. چشم یکی از مصدومان نیز تخلیه شده‌ است.

ساعت 22:30- مصدومیت 1804 نفر؛ تخلیه چشم یک مصدوم

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری گفت: از ابتدای اسفند تا این لحظه 1804 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب شده‌اند؛ از این تعداد 14 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون 144 نفر دچار قطع عضو، 594 نفر دچار سوختگی و 573 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند و چشم یک نفر نیز تخلیه شده است.

وی ادامه داد: 63 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری زیر 18 سال سن دارند که نشانگر این است که کودکان و نوجوانان بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند به همین دلیل از خانواده‌ها خواستاریم مراقب فرزندان خود باشند.

در حال تکمیل ... 

منبع: تسنیم

کدخبر: 980001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟