جزئیات استفاده پابندهای الکترونیک برای سارقان/ این پابندها ایرانی هستند

به گزارش رکنا، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پابندهای الکترونیک استفاده برای کنترل مجرمین اظهار کرد: این پابندها  قرار است برای گروه‌های هدف (افراد دارای 4 فقره سرقت به بالا) در 3 استان تهران بزرگ، غرب تهران و البرز استفاده شود.

وی افزود: ویژگی جدید و منحصر‌به‌فرد این پابندها که همگی ساخت داخل هستند، این است که در لحظه می‌توان مسیر  و گراف حرکتی فرد را رصد کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت:  اگر فردی بخواهد این پابندها را جدا کند در مرکز امکان رصد آن وجود دارد و با قوه قضاییه هماهنگ شده  است برای این افراد مجازاتی در نظر گرفته شود.

رادان با بیان اینکه قرار است این پابندها به مدت 2 سال برای گروه‌های هدف استفاده شود، گفت: هیچ مانعی برای حمام و استخر وجود ندارد و این پابندها کاملا ضدآب هستند.

وی ادامه داد: با هماهنگی قوه قضائیه بنا شده است فرد مورد نظر 2 سال از این پابندها استفاده کند و البته 3 سال استمرار هم در نظر گرفته شده است، یعنی اگر در مدت 2 سال فرد مورد پایش سرقت  داشت می‌تواند این پابند را بعد 2 سال جدا کند اما اگر در 2 سال مرتکب جرم نشد باید 3 سال دیگر هم از این پابندها استفاده کند.

رادان در پایان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه 5 هزار سارق با این پابندهای الکترونیک کنترل می‌شوند، گفت: افرادی که زندان هستند هم شامل این طرح می‌شوند و با هماهنگی قوه قضاییه بنا شده تا قبل از رهایی زندان افراد که در این‌گروه هدف قرار می‌گیرند مجهز به پابند الکترونیک شوند.

 

کدخبر: 979392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟