بازداشت دزدان پررو در مشهد / هنگام سرقت فیلم برداری می کردند! + عکس

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این ماجرا گفت:حدود5 روز قبل نیروهای کلانتری معراج مشهد جوان سابقه داری را زیر چتر اطلاعاتی بردند که برای انجام امور اداری ترخیص خودروی توقیفی وارد مرکز انتظامی شده بود.

این جوان درحالی ظن پلیس را برانگیخت که طی روزهای گذشته چندتن از مال باختگان از سرقت های یک جوان لاغراندام وبلند قد شکایت کرده بودند. حتی یکی از مال باختگان مدعی بود همسایه آن ها هنگام دستبرد سارق لاغراندام از وی فیلم گرفته است.

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود:با توجه به اهمیت موضوع،بلافاصله بررسی های نامحسوس در دایره تجسس کلانتری آغاز ومشخص شد جوان مظنون همان مشخصات سارق مورد ادعای شاکیان را دارد. بنابراین چندتن از مال باختگان با تماس تلفنی ماموران،خود را به کلانتری رساندند وسارق مذکور را شناسایی کردند.

مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه تصریح کرد:این جوان که با دیدن اسناد و مدارک انکارناپذیر غافلگیر شده بود ،ادعا کرد از وقتی که از زندان بیرون آمده ام دیگر سرقت نکردم و همین چند مورد بود که آن هم رضایت شاکیان را می گیرم وابراز ندامت می کنم!

اما نیروهای زبده تجسس که احتمال می دادند وی سرقت های بیشتری انجام داده است،پرونده ای در این باره تشکیل دادند وبه دادسرای انقلاب اسلامی ارسال کردند.

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد:قاضی اسماعیل رحمانی(معاون دادستان مرکز خراسان رضوی)که با توجه به سوابق متهم ،یقین داشت وی رازهای زیادی را افشا خواهد کرد او را زیر رگبار سوالات تخصصی قرار داد که درنهایت این جوان زنی را لو داد که همدست خودش بود.

سرتیپ دوم احمد نگهبان با اشاره به عملیات دستگیری زن 38 ساله ای به نام «سمانه» در بولوار توس مشهد خاطرنشان کرد:با این دستور قضایی بی درنگ عوامل تجسس زنی جوان را در مخفیگاهش در حالی دستگیر کردند که پسر دیگری به نام«حسین-ت»همراه وی بود.

کلیددار امنیت مشهد گفت:در بازرسی از مخفیگاه دو متهم مذکور 3دستگاه گوشی سرقتی نیز کشف شد اما واکاوی در محتویات گوشی تلفن زن 38 ساله راز سرقت های زیادی را در مشهد برملا کرد چراکه این زن به طور پنهانی و برای آن که مدارکی از همدست خود داشته باشد از لحظه هاو صحنه های انجام سرقت توسط همدست 33 ساله اش،فیلم گرفته بود.

وقتی مکان های فیلم برداری برای افسران دایره تجسس مشخص شد آنان مال باختگان را به کلانتری فراخواندند و بدین ترتیب راز سرقت قطعات و خودروها در مشهد لو رفت وسارقان به ناچار نشانی مخفیگاه لوازم و اموال سرقتی را به پلیس گزارش دادند.

این مقام انتظامی افزود:با این اطلاعات وبا دستور مقام قضایی،گروهی از افسران کارآزموده کلانتری به سرپرستی سرگرد امیررضا فعال(رئیس کلانتری معراج)عازم مخفیگاه دزدان شدند اما قبل از ورود به مخفیگاه یک دستگاه پژو405 را درون کوچه مشاهده کردند که برخی از قطعات داخلی آن باز شده بود. استعلام از مرکز فرماندهی پلیس نیز نشان داد که خودروی پژو سرقتی است.

به همین دلیل خودرو درحالی توقیف شد که در یک لحظه راننده یک دستگاه پراید با مشاهده چراغ گردان خودروهای پلیس به طرز عجیبی پدال گاز را فشرد و پس از برخورد با خودروهای پارک شده،از محل گریخت.

وی گفت:دراین هنگام گروه های عملیاتی به چند شاخه تقسیم شدند ویکی از گروه ها به فرماندهی رئیس کلانتری به تعقیب جوان پرایدسوار پرداختند اما راننده پراید همچنان به خودروهای پارک شده می کوبید تا راه گریزی بیابد. با وجود این نیروهای انتظامی همه مسیرها را مسدود کردند وجوان راننده را درحالی به دام انداختند که بررسی ها نشان داد پراید سرقتی است و تعداد زیادی لوازم و قطعات مسروقه مانند باتری نیز درون خودرو قرار دارد.

خراسان

نگهبان افزود:از سوی دیگر یکی از گروه های عملیاتی وارد مخفیگاه سارقان شدند و در طبقه دوم منزل مسکونی ،یک انباری بزرگ از اموال مسروقه را کشف کردند که چندین دستگاه ماینر نیز درآن مکان وجود داشت وکابل آن به برق فشار قوی متصل بود.

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه این گفت:با انتقال همه اموال سرقتی به کلانتری،خودروهای پارک شده در اطراف مخفیگاه دزدان نیز زیر ذره بین تحقیق قرارگرفت ومشخص شد که 3 دستگاه از خودروهای پارک شده نیز دارای سابقه سرقت هستند.

این درحالی بود که هنگام انتقال اموال به مقر انتظامی، یکی از همسایگان دزدان،قطعات خودروی خود را در میان کشفیات پلیس شناسایی کرد.

سرتیپ دوم احمد نگهبان همچنین به کشف 9 قطعه کارت ومدارک شناسایی شهروندان از مخفیگاه سارقان اشاره کرد وافزود:با شناسایی مالکان 5 دستگاه خودروی سرقتی وهمچنین افرادی که مدارک شناسایی آنان کشف شده بود،عملیات دستگیری دیگر افراد واعضای این باند سرقت با هماهنگی های قضایی ادامه یافت به طوری که تاکنون 9 تن از اعضای این باند دستگیر شده اند وتلاش برای شناسایی عوامل فراری همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: بررسی های تخصصی نشان داد که سارقان برای تحویل باتری و کامپیوتر وقطعات دیگر خودروها از کلمه رمز «باقر»استفاده می کنند وبدین ترتیب به مالخران می فهمانند که به طور مثال «چندباتری »برای فروش دارند!

خراسان

نگهبان در پایان خاطرنشان کرد:احتمال می رود سارقان مذکور به سرقت های بیشتری در مشهد اعتراف کنند بنابراین بازجویی های فنی از آنان همچنان با دستورات ویژه قضایی ادامه خواهد یافت.

سید خلیل سجادپور / خراسان

کدخبر: 978586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟