23 کشته در درگیری خونین 2 طایفه در خوزستان / درگیری از متلک پرانی به زن جوان آغاز شد + جزییات

به گزارش رکنا، شهریورماه سال ‌94 به‌خاطر متلک‌پرانی به زنی میانسال در روستای پتک‌جلالی از توابع باغملک واقع در استان خوزستان، اختلاف 2طایفه آغاز شد. این زن به‌تازگی شوهرش را از دست داده بود و مردی به او حرفی زد که موجب ناراحتی‌اش شد. او هم ماجرا را برای پسرانش بازگو کرد تا یک اختلاف طایفه‌ای تمام‌عیار شکل بگیرد.

طرفین از 2 طایفه اما هر دو ساکن همان روستا بودند. به این ترتیب کشمکش بین آنها بالا گرفت و کار به درگیری مسلحانه کشید؛ طوری که در جریان درگیری مسلحانه بین طرفین 9 نفر به قتل رسیدند. با وجود تلاش بزرگان دو طرف برای ایجاد صلح و سازش، این درگیری‌ها باز هم ادامه پیدا کرد و 2 سال بعد، بار دیگر اعضای این دوطایفه با یکدیگر درگیر شدند و این بار هم 4 نفر به قتل رسیدند. این ماجرا باز هم ادامه داشت و سال ‌98 هم یک نفر دیگر به قتل رسید.

درگیری‌های خونین در شرایطی ادامه داشت که شماری از عاملان درگیری‌ها بازداشت شده بودند و در این بین 2نفر از آنها که اتهام‌شان قتل عمدی بود، در سال1400 قصاص شدند. هرچند این حوادث تلخ، روستا را تقریبا خالی از سکنه کرده بود اما اجرای حکم این دو نفر برای مدتی آرامش را به این روستا بازگرداند و تلاش‌ها برای ایجاد صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه بار دیگر از سرگرفته شد. مدتی بعد شماری از روستاییان به خانه‌هایشان برگشتند اما در آذرماه امسال درحالی‌که همه، درگیری بین این دو طایفه را تمام‌شده می‌دانستند، باز هم جوانی با تیراندازی جوان دیگری از طایفه مقابل به قتل رسید‌ تا صلح بار دیگر شکسته شود.

با این حال، باز هم بزرگان 2 طایفه تلاش کردند از ادامه درگیری‌ها جلوگیری کنند. ظهر روز دوشنبه اما بار دیگر‌ بین 2 گروه از طرفین درگیری اتفاق افتاد. در شرایطی که 2 نفر در حاشیه روستا بودند، چند نفر دیگر از طایفه مقابل سد راه‌شان شدند و آنها را به رگبار گلوله بستند. در این حادثه یک نفر به قتل رسید و دومین نفر که به‌شدت مجروح و دچار خونریزی شده بود، به بیمارستان منتقل شد. به‌دنبال این حادثه در شرایطی که شمار قربانیان درگیری‌های طایفه‌ای در پتک‌جلالی به 23نفر افزایش یافته خبرهای رسیده از بازگشت امنیت به روستا حکایت می‌کند و اوضاع توسط پلیس تحت کنترل است.

روزنامه همشهری

کدخبر: 978217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟