یک متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شد

به گزارش رکنا: علی سالاروند مدیرکل حفاطت محیط زیست لرستان روز دوشنبه بیان کرد: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره شهرستان دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در منطقه سیلاخور به یک نفر متخلف زیست محیطی برخودر نموده که بر خلاف قوانین شکار و صید اقدام به شکار سه قطعه کبوتر وحشی نموده بود و پس از تعقیب و گریز موفق شدند این متخلف را دستگیر کنند.

وی افزود: علاوه بر لاشه سه قطعه کبوتر وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه سایر ادوات شکار از این متخلف کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست لرستان اظهار کرد: پرونده این متخلف پس از تنظیم صورتجلسه اولیه تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سالاروند از دوستداران محیط زیست درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

وی اضافه کرد: ۷۱۸ متخلف زیست محیطی امسال در استان دستگیر، در این راستا ۶۸۶ پرونده تخلفاتی تشکیل و تاکنون ۱۶۳پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست لرستان ادامه داد: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها۱۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال می باشد که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وصول شده است.

کدخبر: 977442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟