تردد موتورسیکلت در معابر البرز  ممنوع شد + جزییات و علت

به گزارش رکنا، سرهنگ حمدله رحمتی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: از صبح امروز نمک پاشی در معابر درون شهری استان البرز که دچار یخ زندگی شده بودند انجام شده اما همچنان خیابان ها لغزنده است .

وی با بیان اینکه برابر ماده 169 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه ها ممنوع است،  اضافه کرد:  به دلیل لغزنده بودن سطح معابر  تردد موتورسیکلت و دوچرخه سواران ممنوع است.

رئیس پلیس راهور البرز اضافه کرد:. با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

رحمتی پور بیان کرد: با توجه به شرایط بارش، دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است ضمن آنکه در وضعیت لغزندگی معابر،سرعت توقف وسایل نقلیه نسبت به شرایط عادی کمتر است .

سرهنگ رحمتی پور افزود: در این شرایط، سرعت خودرو ها می بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

وی بیان کرد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

 

کدخبر: 975255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟