برف با ترافیک صبحگاهی تهران چه کرد؟ / آمادگی پلیس برای ترافیک عصر و درخواست از مردم

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان مومنی در تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی معابر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در  ساعات ابتدایی امروز از معابر سطح شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک سنگین و نیمه سنگین در مسیرهای مناطق شمالی شهر تهران به دلیل ریزش برف بودیم.

وی ادامه داد : در همین راستا نیز در سطح معابر محله‌های نیاوران، ارتش، سه راه یاسر، زعفرانیه، فرمانیه، فرحزاد و ... بارش برف وجو داشت، در عین حال ترافیک نیز پرحجم و در حال حرکت بود. در محدوده ولنجک بارش برف سبب ترافیک نیمه سنگین شده بود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست با توجه به لغزنده بودن معابر شمالی تهران با دقت بیشتری رانندگی کرده و فاصله طولی را با خودروی مقابل رعایت کنند. پرهیز از سرعت و سبقت در این شرایط باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین رانندگان در این شرایط نسبت به بازدید از سیستم های خودرویی خود همچون سیستم های گرمایشی و فنی خودرو ونیز همراه داشتن زنجیر چرخ و بازدید از عاج لاستیک اقدام کنند و از پر بودن باک بنزین مطمئن شوند.

به گفته مومنی تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و به موتورسیکلت سواران توصیه می‌شود در معابر برف گیر تردد نکنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت معابر تهران پس از بارش برف نیز گفت:‌ بار ترافیکی در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی در محدوده هنگام، مسیر جنوب به اتوبان شمال امام علی (ع) در محدوده بزرگراه شهید سلیمانی، مسیر شرق به غرب بزرگراه علامه در محدوده دهکده و اتوبان شهید خرازی سنگین بود. 

وی ادامه داد : ترافیک در مسیر آزادراه تهران - کرج در ابتدای صبح سنگین بود و همچنین در محدوده بزرگراه شهید سلیمانی، شهید صیاد شیرازی، شهید زین‌الدین در محدوده شمس آباد، محدوده شقایق و بزرگراه امام علی (ع) و خیابان جانبازان در محدوده صیاد شیرازی شاهد وضعیت مشابه بودیم.

مومنی افزود: بار ترافیک در بزرگراه های شیخ فضل الله نوری در محدوده پل جناح، شهید آبشناسان در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی، شهید همت در محدوده جنت آباد، شهید چمران حدفاصل بزرگراه‌های شهیدان حکیم و همت، بزرگراه یادگار امام (ره) در محدوده بزرگراه شیخ فضل الله نوری و بزرگراه شهید حکیم در محدوه پیامبر سنگین است. در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی نیز سنگین بود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : ترافیک امروز از مسیرهای غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین بود از این رو لازم است که شهروندان ضمن مدیریت سفرهای خود از ترددهای غیرضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند.

به گفته وی، با توجه به سرمای هوا، میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده و همین موضوع نیز سبب افزایش حجم ترافیک خواهد شد. لذا ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز در آماده‌باش هستند. لازم است که مردم نیز زمان سفر خود را مدیریت کرده و در ساعات پیک ترافیک از تردد غیرضروری خودداری کنند.

کدخبر: 968545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟