این دزدان با شاه کلید خانه ها را خالی می کردند / شکارچیان خانه های شمال تهران دستگیر شدند + فیلم گفتگو

به گزارش رکنا، سرقت از منزل از آن دست جرائمی است که درآمد زیادی را برای سارقین به دنبال داشته و شگردهای مختلفی برای هر سارقی وجود دارد، بیشتر خلافکارانی که دست به سرقت از خانه های مردم می زنند سوژه های خود را با گشت زنی در خیابان ها پیدا کرده و در زمان مناسب و وقتی مطمئن می شوند صاحبخانه در منزل نبوده و چراغ ها خاموش هستند اقدام به سرقت می کردند.

این سارقین ادعایشان این است که برای بازکردن در خانه ها از شاه کلیدهای مخصوص استفاده کرده و در مواقعی نیز دوربین های مداربسته را از کار می انداختد و به راحتی دست به سرقت می زنند.

وقتی از این سارقین می پرسیم که توصیه شما به شهروندان چیست تا کار سرقت برای شما سخت شود می گویند: تنها راهی که ممکن است کار ما را برای دزدی سخت کند این است که وقتی خانه را شناسایی می کنیم وارد خانه شده و اموال با ارزشی پیدا نکنیم پس بهتر است مردم پول ، طلا و جواهرات را در خانه یا گاوصندوق نگهداری نکنند و حتما خانه شان مجهز به دوربین مداربسته یا سیستم دزدگیر باشد .

مامورین پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی یک باند 5 نفره سارقین حرفه ای، در چند عملیات جداگانه و غافلگیر کردن سارقان آنها را  شناسایی و بازداشت کرده و تمام اموال سرقتی را از آنها کشف و ضبط می کنند.

این سارقین در همان روزهای ابدایی بازداشت به سرقت بیش از 15 خانه در شمال تهران اعتراف کردند .

گفتگو با متهم

چند سال داری؟

29 سال

به چه جرمی بازداشت شده ای؟

سرقت از منزل

چه اموالی را سرقت می کردی؟

هرچیزی که قیمتی بود مثل طلا و دلار و ساعت و ...

از کدام مناطق تهران سرقت می کردید؟

شمال تهران

شگردتان برای ورود به خانه ها چه بود؟

خانه هایی که ویلایی بودند را از دیوار بالا می رفتیم و در را باز می کردیم، اما خانه های آپارتمانی وقتی چراغشان خاموش بود با شاه کلید هایی که داشتیم اقدام به بازکردن در ها می کردیم.

باندتان چند نفره بود؟

5 نفر

باهم نسبتی فامیلی دارید؟

خیر دوست و  همشهری هستیم

چرا تهران را برای سرقت انتخاب می کردی؟

به دلیل اینکه پول در آوردن در تهران راحت است

چقدر پول به دست آوردی؟

نفری صد میلیون تومان

گفتگو با شاکی

چه ساعتی از منزل شما سرقت اتفاق افتاده؟

ساعت 8 شب

هیکچی در منزل نبود؟

خیر میهمانی رفته بودیم

چجوری از سرقت خانه مطلع شدید؟

وقتی از مهمانی به خانه برگشتیم متوجه شدم باز بودن در خانه شدم، دزدان توپی در را شکسته بودند و وارد خانه شده بودند، ابتدا به سراغ اتاق کارم رفتم آنها گاوصندوق را شکسته و هرچه طلا ،پول و جواهرات داشتیم را برده بودند.

چقدر اموال از دست داده اید؟

نزدیک به یک و نیم میلیارد تومن

خانه شما به سیستم های امنیتی مجهز نبود؟

فقط دوربین مداربسته داشتیم، اما دزدگیر نداشتیم

گاوصندوق شما را چجوری باز کرده بودند؟

بعد از اینکه بازداشت شدند در اعترافاتشان گفتند که با دیلم در گاوصندوق را باز کرده اند.

شاکی دوم این باند 5 نفره نیز همانند شاکیان دیگر زمانی سرقت از منزل آنها رخ داده که برای ساعتی خانه را خالی گذاشته بودند و پس از باگشت متوجه باز بودن در خانه شده و به گفته خودشان اموال سرقت شده از ا«ها حدود 300 میلیون تومان تخمین زده شده است .

کدخبر: 968266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟