عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران محاکمه شد + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، در جلسه دادگاه تعدادی از مقامات سفارت جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه متهم از سوی قاضی تفهیم اتهام شد و نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

براساس کیفرخواست صادره، عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان به مباشرت در قتل عمدی احدی از اتباع جمهوری آذربایجان با استفاده از سلاح گرم در داخل سفارت، خرید، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز شامل یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه سلاح کمری و اخلال در نظم عمومی متهم است.

تخریب و ایراد جرح عمدی به سه نفر از پرسنل سفارت که از اتباع جمهوری آذربایجان هستند، از دیگر اتهامات متهم پرونده است.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، متهم و وکیل وی دفاعیات خود را مطرح کردند.

در پایان، با اعلام قاضی، ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد و رئیس دادگاه تاکید کرد که حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

انگیزه حمله کننده به سفارت آذربایجان خانوادگی بود

 متهم پرونده در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ و با انگیزه شخصی و استفاده از سلاح گرم، موجب قتل یکی از کارکنان سفارت، مصدومیت سه نفر از همکاران وی و تخریب بخشی از اموال سفارت شد.

رییس پلیس وقت تهران بعد از دستگیر متهم گفته بود: متهم با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده بود که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

متهم به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده بود وتحقیقات اولیه نشان می داد که فرد مهاجم با انگیزه  شخصی و خانوادگی اقدام به این کار کرده است.

مرد مسلح به دلیل فقدان همسرش دست به این کار زد

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران لحظاتی پس از این حادثه در شرح جزئیات این خبر به خبرنگار رکنا گفت:«حسب اظهارات اولیه اخذ شده از متهم مشخص شد که او فرودین ماه سال 1401 فقدان همسرش را به مراجع انتظامی و قضایی اعلام کرده بود.با توجه به اینکه به این نتیجه رسیده بود همسرش قصد سفر به سمت مرز آذربایجان را دارد، متصور شده بود که سفارت برای پیگیری موضوع سفر همسرش با او همکاری لازم را ندارد.»

او ادامه داد: انگیزه او برای ورود به سفارت کاملا شخصی بود و زمانی که متوجه ورود دبیر اول سفارت شد اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه یک نفر به قتل رسیده و دو نفر زخمی شده اند.»

کدخبر: 967366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟