کشف بیش از ۳۵۰۰ خودروی سرقتی توسط پلیس آگاهی فراجا

به گزارش رکنا، سرهنگ محسن محسنی فرد روز شنبه با تشریح شیوه نامه گشت های ویژه پلیس آگاهی اظهار داشت: هدف و فلسفه اصلی راه اندازی خودروهای گشتی همانا شناسایی، دستگیری و برخورد سریع با مجرمان جرایم علنی در سطح شهر به منظور تسریع در کشف و احساس امنیت روانی شهروندان است.

وی افزود: افزایش روز افزون جرایمی از قبیل سرقت ، آدم ربایی ، کیف قاپی ، نزاع های خیابانی و زورگیری موجب ایجاد ناامنی روانی در سطح جامعه شده که یکی از ابزارهای مهم و بازدارنده پلیس تشکیل تیم‌های گشت آشکار و پنهان است که این امر به خصوص در پلیس آگاهی که تخصصی ترین نهاد کشف جرم در فراجا بوده به صورت سازمان یافته و با تشکیلات منسجم ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی که از شهریور امسال در استان های هدف گفت: مسئولیت اجرای دقیق این شیوه نامه برعهده رئیس پلیس آگاهی استان است که همه واحدهای گشت آشکار و پنهان پلیس آگاهی در سراسر کشور را در بر می گیرد.

سرهنگ محسنی فرد در ادامه ضمن تشریح عملکرد این حوزه گفت: با تلاش و اقدامات موثر پلیس آگاهی در این زمینه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده طی این مدت (از شهریور امسال تاکنون)‌ در این رابطه بیش از یک هزار نفر دستگیر شده‌اند که مجموع دستگیرشدگان در خصوص موبایل قاپی، سرقت به عنف، مسلحانه، وسائط نقلیه و همچنین مربوط به سایر جرایم و سرقت ها است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عملیاتی که واحدهای گشت به صورت آشکار و مشخص و به وسیله خودروی فرم نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می کنند، گشت آشکار است، خاطرنشان کرد: گشت پنهان نیز عملیاتی است که واحدهای گشت به صورت پنهانی نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می کنند.

 

کدخبر: 967251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟