قتل در سناریوی استفاده از خودروی شخصی / هشدارهای پلیسی را رعایت کنید

به گزارش رکنا، مجرمان و خلافکاران درست مثل ویروس در فضای جامعه در تردد و فعالیت هستند آنهم با ظاهری کاملا موجه و جامعه پسند و قرار نیست همیشه پوشش و رفتارشان ما را متوجه مقاصد شوم این افراد بکند .

سوالی که اینجا پیش می آید این است که با توجه به فعالیت مجرمان چطور افراد در طول روز بزه دیده نخواهند شد؟

پاسخ این پرسش توجه به نکات خود مراقبتی است که مستمر در قالب پیام های هشداری توسط اینجانب و همکارانم در مصاحبه های مختلف به منظور آگاهسازی شهروندان اعلام می گردد.

در صورتی که شهروندان گرامی توجه لازم را به نکات خود مراقبتی داشته باشند حتی اگر در طول روز در مواجهه با تعداد زیادی از افراد بزهکار و آزارگر قرار بگیرند به سلامت آن موقعیت را پشت سر می گذارند و مجرمان را در تحقق نقشه های پلیدشان با ناکامی مواجه می سازند .

یکی از مهم ترین موقعیت هایی که نقش زیادی در بزه دیدگی شهروندان بویژه زنان ایفا می کند موضوع چگونگی تردد آنان در سطح شهر می باشد. متاسفانه با وجود وسائط حمل و نقل عمومی مانند مترو بی آرتی و تاکسی باز هم برخی از شهروندان ریسک استفاده از خودروهای شخصی را به جان خریده و خود را با احتمال وقوع تلخ ترین اتفاقات روبرو می سازند .

به تازگی تلاشهای همکاران من در پلیس آگاهی به کشف پرونده قتل انجامیده است که متاسفانه نقطه شروع این جنایت استفاده مقتوله از خودروی شخصی به جای تاکسی برای رسیدن به مقصد می باشد. اتفاقی که به سادگی با انتخاب تاکسی برای تردد می شد از بروز آن پیشگیری کرد.

اینجانب به عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که وظیفه کشف جرائم و جنایات رخ داده برای ساکنان پایتخت را برعهده دارم یقین دارم در صورت بروز هرگونه اتفاق برای شهروندان کارآگاهان هوشمند و شجاع این پلیس تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش و پیگیری برنمی دارند. با این وجود باز هم پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و از شما دعوت می نمایم تا با رعایت نکات خود مراقبتی که در ادامه به آنها اشاره می کنم ضمن مراقبت از خود و عزیزانتان یاری گر ما در پیشگیری از وقوع جرائم باشید .

•  در سفرهای شهری حتما از وسائط حمل و نقل عمومی استفاده نمایید .

•  از سوار شدن به خودروهای غیر مسافرکش مصوب بویژه دارای شیشه های دودی خودداری نمایید .

•  در هنگام سوار شدن به خودرو با نگاه به قسمت داخلی درب خودرو از سالم بودن دستگیره در مطمئن شده و سپس وارد خودرو شوید

•  اگر ظاهر راننده و سایر مسافران به نظر موجه نمی رسید یا از این بابت احساس ناراحتی کردید بلافاصله درب را بسته و از نشستن داخل خودرو خودداری نمایید .

•  نوع ارتباط ما با افراد مختلف تعریف شده است و خارج شدن از این عرف افراد را با انواع آسیبها و خطرات مواجه می سازد .هرگز بیشتر از آنچه در عرف جامعه برای ارتباط بین مسافر و راننده تعریف شده فراتر نروید .

•  هرگز از خودروهای شخصی که به مسافرکشی می پردازند برای تردد به خارج از شهر و مسیرهای طولانی بزرگراهی استفاده نکنید .

•  عجله داشتن برای رسیدن به مقصد دلیل موجهی برای سوار شدن به هر خودرویی که در مقابل شما توقف می کند نیست .

•  گاهی اوقات سارقانی که در قالب مسافرکش اقدام به سرقت می نمایند برای قرار دادن قربانی در شرایط مناسب جعبه ا ی را در صندلی جلو قرار می دهند یا اعلام می کنند در جلو خراب می باشد تا قربانی مجبور شود در صندلی عقب در کنار سارقی که قصد جیب بری از وی یاسرقت بعنف را دارد بنشیند .در صورت مواجهه با چنین خودروهایی علاوه بر سوار نشدن به خودرو ضمن تماس با مرکز فوریتهای پلیس 110مشخصات خودرو وسرنشینان را در اختیار پلیس قرار دهید .

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ

 

کدخبر: 967161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟