واژگونی مرگبار اتوبوس شهرداری / مقصران شبانه احضار شدند

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان سمنان به اتفاق دادستان مرکز استان و رئیس دادگستری مهدیشهر، شبانه به مدت 3 ساعت با حضور در بیمارستان کوثر از مصدومان حاضر در آن مرکز درمانی عیادت و دستورات لازم را برای شناسایی علت وقوع این حادثه صادر کرد.

محمدجعفرعبدالهی با ابراز همدردی به خانواده جان باختگان و مصدومان این حادثه گفت: به محض وقوع حادثه به مسئولان قضایی مرکز استان و شهرستان مهدیشهر دستور داده شد، ضمن حضور در محل وقوع حادثه ابعاد سانحه اعم از؛ مجوز تردد اتوبوس، ایمنی وسیله نقلیه، سلامت روحی و روانی راننده، توانایی کنترل اتوبوس توسط راننده و رعایت سرعت مجاز بررسی و نتایج حاصله گزارش شود.

وی ادامه داد: نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان حکایت از آن دارد که راننده و سازمان اتوبوسرانی مربوطه هرکدام به میزان 50 درصد مقصر شناخته شدند که نظریه افسر کارشناس قابل اعتراض است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی به علت به کارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

وی تاکید کرد: شبانه احضار اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین شهری را ندارند با مقصرین برابر موازین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

عبدالهی با قدردانی از سرعت عمل اورژانس، پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رسیدگی به حال حادثه دیدگان خاطر نشان کرد: به دفعات در بازدید‌های مختلف از واحد‌های صنعتی و جلسات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به مسئولان مربوطه اهمیت حفظ جان و ایمنی کارگران زحمت کش مورد تأکید قرار گرفته است و یقیناً دستگاه قضایی استان سمنان با مسببین این گونه حوادث برخورد بازدارنده را در دستور کار قرار خواهد داد.

گفتنی است این حادثه در ساعت پنج و 56 دقیقه صبح چهارم بهمن ماه رخ داد که اتوبوس درون شهری متعلق به یکی از سازمان‌های حمل و نقل اجرایی در جاده سمنان - مهدیشهر حامل کارگران یک واحد تولیدی بود که به دلیل نقص فنی اتوبوس، لغزندگی جاده ناشی از بارندگی، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد که متاسفانه مجموعاً 3 نفر جان باختند و مصدومان به بیمارستان کوثر سمنان منتقل و به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و تعداد 12 نفر از مصدومان کماکان در حال درمان در بیمارستان هستند.

کدخبر: 966743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟