« کراش شهر بابک» متلاشی شد!

به گزارش رکنا، افشین طبخی در تشریح این خبر بیان داشت: در رصد و پایش فضای مجازی مشخص شد ۲ نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی (در فضای اینستاگرام ) با بهره گرفتن از ظرفیت بالای خود در کانال‌ها و صفحات مجازی، زمینه انحراف جوانان شهرستان شهربابک را که بیشتر متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بودند با ایجاد صفحه‌ای به نام «کراش شهربابک و پشتیبان کراش» فراهم کرده که میزان اثرگذاری صفحه مجازی این فرد هنجارشکن بر افکار جوانان و تهییج پسران و دختران جوان بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: متهمان در صفحه اینستاگرامی خود با بازنشر مطالب فرستاده شده و استوری کردن عکس‌های کشف حجاب دختران و عکس‌های پسران، زمینه معرفی دختران و پسران در سطح شهرستان شهربابک و برقراری رابطه دوستی خارج از عرف بین آنان را فراهم می‌کردند.

طبخی ضمن بیان این مطلب که این افراد به‌ازای معرفی جوانان به یکدیگر از آنان پول دریافت می‌کردند، عنوان کرد: این تیم شبکه‌ای منسجم متشکل از ۶ هزار نفر را در سطح شهرستان شهربابک از قشرهای دهه ۷۰ و ۸۰ به وجود آورده بود.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که باید نظارت بیشتری بر فضای مجازی صورت پذیرد، تصریح کرد: جرم این افراد هنجارشکن، تشویق، ترغیب و تهییج جوانان دختر و پسر به حضور در پیج کراش شهربابک از طریق استوری کردن پیام‌های آنان، بازنشر اظهارنظرهای مخاطبان و ایجاد انگیزه در زمینه ارتباط‌گیری بین دختران و پسران و همچنین فراهم کردن بستری مناسب در راستای ایجاد ارتباط خارج از عرف و شرع بین جوانان بوده است. همچنین این افراد به گسترش فرهنگ دایر کردن مرکز فساد و فحشا بین جوانان این شهرستان از طریق انتشار کلیپ‌های مربوطه و ترویج افکار ضد فرهنگ ایرانی-‌اسلامی متهم هستند.

وی در پایان با بیان این مطلب که دادستان به عنوان مدعی‌العموم با مروجان بی‌عفتی و ضددینی برخورد می‌کند، گفت: در نهایت طی انجام عملیات تخصصی و اطلاعاتی، ۲ نفر از گرداننده‌های صفحه مزبور شناسایی شدند و پس از دستگیری برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک در دست رسیدگی است.

کدخبر: 966408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟