رازگشایی از کشف جسد راننده کامیون بزرگراه آزادگان / سارقان مسلح مسافرکش نما بودند + گفتگو

به گزارش رکنا، اوایل دی امسال، مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از سرقت مسلحانه خودرو پژوی خود توسط چند مسافرنما خبر داد و گفت: از شهرری چند مرد جوان را به عنوان مسافر به مقصد اسلامشهر سوار بر خودروام کردم. مردی حدوداً 40 ساله روی صندلی جلو نشست و دو مرد هم عقب نشستند. در جاده‌ای که منتهی به اسلامشهر می‌شد، مرد جوانی که روی صندلی جلو نشسته بود، اسلحه‌اش را بیرون آورد و با تهدید از من خواست توقف کنم. اسلحه را که دیدم ترسیدم و ناخودآگاه پایم را روی ترمز گذاشتم و خودرو متوقف شد. به درخواست مردان مسلح، خودروام را در اختیار آنها قرار دادم و آنها هم فرار کردند.

سرقت مسلحانه خودرو

با شکایت مرد میانسال، تحقیقات پلیسی آغاز شد و همزمان کارآگاهان پلیس غرب استان تهران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت نیز به کمک آنها رفته و بررسی‌ها برای دستگیری اعضای این باند، آغاز شد.

در حالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان مسلح ادامه داشت، مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت: به انتظار تاکسی ایستاده بودم که خودرو پژویی مقابل پایم توقف کرد. سه مرد جوان سرنشینان خودرو بودند و با این تصور که دو نفر از آنها مسافر هستند سوار شدم. به سمت غرب استان تهران حرکت کردیم اما در بین راه آنها با تهدید سلاح و چاقو وسایل با ارزشی را که به همراه داشتم سرقت کردند. سرنشینان خودرو مرا بیرون انداخته و متواری شدند. اما من شماره پلاک خودرو پژو را برداشتم.

به دنبال شکایت مرد جوان، شماره پلاک خودرو بلافاصله استعلام و در سیستم پلیس مشخص شد که خودرو اوایل دی امسال، در جاده اسلامشهر با تهدید سلاح از راننده‌اش به سرقت رفته است.

در ادامه بررسی‌های پلیسی مشخص شد که سارقان مسلح با خودرو مسروقه اقدام به سوار کردن مسافر و خفتگیری و زورگیری از آنها می‌کردند. تحقیقات برای دستگیری باند خشن سرقت مسلحانه ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس در بزرگراه قم به تهران، به خودرو پژویی مشکوک شدند.با استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد خودرو دو هفته قبل به صورت مسلحانه در غرب استان تهران به سرقت رفته است. مأموران دستور ایست به راننده داده و در نهایت پس از تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای، موفق به توقیف خودرو شدند. راننده خودرو که مردی حدوداً 40 ساله به نام مسعود بود، بازداشت شد.در بازرسی از خودرو، مقدار زیادی کابل و سیم برق و یک اسلحه کشف شد. مسعود که چاره‌ای جز اعتراف نداشت راز سرقت‌های مسلحانه‌ای را که با همدستی اعضای باندش مرتکب شده بود برملا کرد. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت موفق به دستگیری چند عضو دیگر این باند شدند.

جسدی کنار بزرگراه

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت بامداد جمعه گذشته، گزارش کشف جسد مردی در حوالی بزرگراه آزادگان که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود به بازپرس محمد مهدی براعه اعلام شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول به نام آرش، راننده کامیون بوده و در غرب کشور زندگی می‌کرده اما وقتی خودرواش خراب شده با اتوبوس به تهران آمده تا قطعات لازم برای تعمیر خودرو را خریداری کند.

باتوجه به اینکه گوشی تلفن همراه و پول‌های مقتول به سرقت رفته بود احتمال قتل به خاطر زورگیری و سرقت مطرح شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد وی به عنوان مسافر سوار بر یک خودرو سمند با چهار سرنشین شده اما دقایقی بعد سرنشینان خودرو جسد وی را کنار بزرگراه انداخته و فرار کرده‌اند. با به دست آمدن شماره پلاک خودرو سمند مشخص شد خودرو چند روز قبل در اطراف تهران به سرقت رفته و صاحب خودرو گزارش سرقت را به پلیس اعلام کرده بود.

با توجه به اینکه اموال راننده کامیون نیز سرقت شده بود و شیوه و شگرد سرقت‌های اعضای باندی که مسعود سردسته آن بود با شگرد عاملان قتل راننده کامیون شباهت زیادی داشت، این احتمال از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران مطرح شد که قتل از سوی اعضای این باند رخ داده باشد، بنابراین تحقیقات برای رازگشایی از قتل راننده کامیون و دستگیری سایر اعضای باند همچنان ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با سرکرده باند

خونسرد است و کاملاً جزئیات سرقت‌های مسلحانه‌اش را بیان می‌کند. او سه روز قبل از اینکه راننده کامیون به قتل برسد دستگیر شده است اما احتمال ارتکاب قتل از سوی همدستانش وجود دارد.

چه شد که تصمیم به سرقت، آن هم مسلحانه گرفتی؟

 برای درمان برادرم نیاز به پول داشتم. در یک بزم شبانه یک نفر پیشنهاد سرقت داد. من با سه باند وارد ارتباط شدم. اولین باند، افرادی بودند که مستقیم با آنها کار می‌کردم. در گروه‌های سه یا چهار نفری به عنوان مسافر در تهران یا اطراف تهران، خودرو دربستی کرایه می‌کردیم. اسلحه مال من بود و من هم روی صندلی جلو می‌نشستم. به محل خلوتی که می‌رسیدیم با تهدید اسلحه راننده را مجبور می‌کردم که توقف کند و خودرو را سرقت می‌کردیم.

باندهای دیگر چه کار می‌کردند؟

باند دوم، باندی بود که خودروهای سرقتی را به آنها می‌دادیم و با همین خودروهای مسروقه از مسافرها زورگیری می‌کردند و به ما پول می‌دادند. باند سوم هم کابل و سیم برق و وسایلی را که داخل کارخانه‌ها مخصوصاً کارخانه‌هایی که نیمه تعطیل بودند سرقت می‌کردند. من هم وسایل سرقتی شان را با خودروهای مسروقه از محل کارخانه به نقاطی که می‌خواستند انتقال می‌دادم و در ازای این کار از سه میلیون تا پنج میلیون تومان می‌گرفتم.

چه خودروهایی را سرقت می‌کردید؟

بیشتر پژو بود اما ماشین‌های دیگری هم اگر گیرمان می‌آمد با خودمان می‌بردیم. بیشتر سرقت‌ها را هم شب‌ها و اوایل صبح انجام می‌دادیم.

کدخبر: 964138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟