پایان شیادی 3 مرد میلیارد در کرج / در همه کشور کلاهبرداری می کردند

به گزارش رکنا، سردار حمید هداوند با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتای استان البرز مبنی بر برداشت غیر مجاز270میلیون ریال به صورت فیزیکی از حساب یک فرد سالخورده و بی سواد، رسیدگی به پرونده به تیمی زبده از کارشناسان پلیس فتا محول شد.

وی افزود: برابر بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که مالباخته زمانی که قصد انجام کار با دستگاه خودپرداز را داشته، شخصی ناشناس به بهانه کمک کردن به وی کارت عابر بانک و رمز آن را دریافت و پس از لحظاتی به نامبرده اعلام می‌کند که کارت شما را توسط خودپرداز ضبط شده و از محل متواری شده و حساب وی را پس از ساعتی خالی می کند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی دقیق محل وقوع کلاهبرداری موفق به شناسایی 3 متهم در این زمینه شده و با رد زنی مخفیگاه آن ها در یکی از استان‌های مرزی کشور، با هماهنگی مقام قضائی و دریافت نیابت به آنجا اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هر 3 متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته بیش از 10 میلیارد ریال برآورد می شود، اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی ماموران پلیس فتا، 52 فقره کلاهبرداری با این شیوه از سوی متهمان در چندین استان کشور محرز و تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سردار هداوند در خصوص شیوه و شگرد متهمان در ارتکاب کلاهبرداری، گفت: این متهمان با شناسایی سوژه‌های خود از بین افراد بی‌سواد و سالخورده، با بهانه کمک کردن به آنها نزدیک شده و با دریافت رمز کارت بانکی با آوردن بهانه‌هایی از قبیل ضبط کارت بانکی از سوی عابر بانک به صورت متقلبانه‌ای کارت بانکی را سرقت حساب شهروندان را خالی می‌کردند.

وی ادامه داد: در روشی دیگر متهمان با ارائه 200هزار تومان پول نقد به اشخاص سالخورده و کم سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز را داشتند، از آنها کارت را دریافت و پس از کشیدن در دستگاه پوزخود، صاحب کارت را سرگرم و موجودی حساب را به کارت عابر بانک اجاره‌ای که در اختیار داشتند، انتقال می‌دادند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان به شهروندان هشدار داد که به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

 

کدخبر: 963953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟