نمره قبولی طرح 10 پلیس راهور تهران پس از گذشت 21 روز

به گزارش خبرنگار رکنا،مرحله اول اجرای طرح 10 که مربوط به ساماندهی و برخورد با تخلفات موتورسواران در سطح شهر تهران بود از روز 18 دی ماه آغاز  شد.

طرح 10 بر اساس آموزش و فرهنگ سازی ، مهندسی راه و وسیله نقلیه و همچنین بر اساس اجرای قوانین مقررات برنامه ریزی شده و جهت ساماندهی و انضباط بخشی به تردد ایمن موتورسواران تهرانی در حال اجراست .

تخلفات موتورسیکلت سواران که از سال های قبل به صورت گسترده تری افزایش یافت سبب شد تا پلیس راهور برای اعمال قانون متخلفان تشدید برخورد با تخلفاتی مانند تردد خلاف جهت  ، تردد در خطوط ویژه ، مخدوش کردن پلاک و ... در دستور کار خود قرار دهد.

پلیس راهور تهران بزرگ با اجرای طرح 10 برخورد با تخلفات موتورسواران را هوشمند سازی و  بروز رسانی کرده است .  

هدف پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای این طرح کاهش تخلفات و در نهایت کاهش تلفات و حوادث رانندگی موتورسواران است

موضوع مهم دیگری که در این طرح به آن نگاه ویژه تری شده است بحث انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ هاست در بحث توقیفات ساعتی، موتورسیکلت دیگر به پارکینگ منتقل نمی‌شود بلکه محل‌هایی را در کنار خطوط ویژه خیابان ولیعصر ( عج ) پیش بینی کرده‌ایم که این موتورسیکلت‌ها حداقل 1 و حداکثر 3 ساعت در کنار این معابر متوقف شوند. 

در اجرای این طرح پلیس راهور تهران سعی شده تا در کنار آموزش و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در خصوص مبحث مهندسی ترافیکی زمینه ارتکاب تخلف را از متخلفین گرفته تا بتواند تخلفات موتورسواران را کاهش دهد .

آنچه که مشخص شده در این 21 روز اجرای طرح 10، تخلفات حادثه ساز ، عبور از چراغ قرمز،خلاف جهت حرکت کردن، وارد خطوط ویژه اتوبوس و ... به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده و توانسته است آمار ناشی از این تخلفات در بین راکبان موتورسیکلت را نیز کاهاش دهد.

 

کدخبر: 963115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟