بازداشت 4 دانشجوی خوشگذران که «اشباح سیاه » لقب گرفتند + عکس های تاسف بار

به گزارش رکنا، این ماجرای تاسف بار از حدود یک ماه قبل در مناطق گسترده ای از جنوب و غرب مشهد هنگامی آغاز شد که سرنشینان یک دستگاه پژو 206 با استفاده از گلوله های ساچمه ای شیشه های یک مغازه در بولوار پیروزی را فرو ریخته و از محل متواری شدند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بلافاصله گروهی از عوامل انتظامی با دستورات ویژه سرهنگ احمد نگهبان( رئیس پلیس مشهد) ماموریت یافتند تا ماجرای تیراندازی احتمالی به سوی مغازه مذکور را زیر ذره بین تحقیقات میدانی ببرند.

با این دستور محرمانه تلاش های انتظامی در حالی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان «شلیک گلوله های  ساچمه ای» ادامه یافت که گروه عملیاتی ،در همان بررسی های مقدماتی دریافتند گلوله های ساچمه ای از «سلاح» شلیک نمی شوند؛ چرا که فرم  وتخریب گلوله ها متفاوت بود، اما هنوز تحقیقات پلیس در مراحل اولیه قرار داشت که یک واحد صنفی دیگر در جنوب شهر ،هدف گلوله های ساچمه ای قرار گرفت و بدین ترتیب ماجرای گلوله های ساچمه ای در حالی معماگونه شد که تصاویر این شلیک ها در فضای مجازی نیز رخ نمایی کرد و به جنجالی دلهره آور تبدیل شد؛ چراکه وحشت آفرینی های پژو سواران در شب های بعد نیز در مناطق دیگر شهر ادامه یافت به گونه ای که عابران و رهگذران هم هدف گلوله های ساچمه ای قرار گرفتند که برخی از این گلوله ها از نوع پلاستیک های فشرده و بعضی نیز گلوله های ساچمه ای فلزی بود.

این جنجال های دلهره آور و اقدامات مخل نظم و امنیت در حالی به خیابان های دیگر مشهد کشیده شد که شهروندان در تماس با پلیس110، به پژو سوارانی اشاره می کردند که به خاطر پوشش های سیاه رنگ درون خودرو دیده نمی شدند و به همین دلیل نیز به عاملان وحشت آفرینی های شبانه ،لقب «اشباح سیاه» داده بودند.

سید خلیل سجادپور

درهمین حال فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته درباره جزئیات این ماجرای تاسف بار و چگونگی دستگیری«اشباح سیاه» گفت: در پی شکایت تعدادی از کسبه و مالکان واحدهای صنفی و همچنین عابرانی که با اصابت گلوله های ساچمه ای مجروح  شده بودند،روند تحقیقات تغییر کرد و ماجرای وحشت آفرینی های شبانه با دستورات قاطع سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی(فرمانده انتظامی خراسان رضوی ) در حالی وارد مرحله جدیدی شد که گروه تخصصی از نیروهای اطلاعات و امنیت و تجسس کلانتری«هفت تیر» به رصدهای اطلاعاتی  در حوزه استحفاظی پرداختند و تجزیه و تحلیل های کارشناسی را با بازبینی دوربین های ترافیکی ادامه دادند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود:بررسی های مقدماتی حکایت از آن داشت که سرنشینان پژو 4 جوان سیاه پوش هستند و طوری در محل های ارتکاب جرم توقف می کنند که پلاک خودرو در تاریکی قرار گیرد.

وی گفت: با این سرنخ مهم گشت های محسوس و نامحسوس پلیس نیز فعال شدند و با بهره گیری از دستورات ویژه و راهنمایی های قاضی دکتر اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات دستگیری پژو سواران را درحالی آغاز کردند که تصاویری از چهره سرنشینان آن نیز به دست آمد، اما هنوز برخی از شاکیان معتقد بودند که به سوی آن ها تیراندازی شده است.

«کلیددار امنیت مشهد» با اشاره به عملیات گسترده پلیس تصریح کرد: طولی نکشید که تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی به نتیجه رسید و خودروی پژو 206 سفیدرنگ در بولوار هاشمیه شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

در این شرایط ماموران انتظامی که احتمال می دادند با سرنشینان مسلح پژو روبه رو شوند،ابتدا با رعایت نکات ایمنی و امنیتی منطقه مذکور را زیر چتر اطلاعاتی و امنیتی گرفتند و سپس خودرو را در مکانی خلوت متوقف کردند که در صورت درگیری مسلحانه آسیبی به شهروندان و رهگذران نرسد.

مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه خاطرنشان کرد:اما وقتی نیروهای عملیاتی به طور غافلگیرانه و ضربتی،راننده و یکی از سرنشینان سیاه پوش را درون خودرو دستگیر کردند، در همان بررسی های اولیه مشخص شد که دو متهم تحت تعقیب دیگر نیز دقایقی قبل از خودرو پیاده شده اند و درهمان منطقه حضور دارند، بنابراین عملیات مذکور به سرپرستی سرهنگ علیرضا سبحانی فر(رئیس کلانتری هفت تیر) ادامه یافت و 2جوان سیاه پوش دیگر نیز در اطراف بولوار هاشمیه شناسایی شدند و به دام افتادند.

حادثه در مشهد

سرهنگ نگهبان با اشاره به کشف 130 عدد گلوله های ساچمه ای پلاستیک فشرده  و فلزی به همراه 2 پلخمون صنعتی(تیروکمان) از داخل خودرو ادامه داد: با انتقال متهمان به مقر انتظامی،تحقیقات گسترده ای درباره ماجرای مذکور آغاز و مشخص شد4 متهم دستگیر شده،عاملان وحشت آفرینی های شبانه هستند که با استفاده از پلخمون ها اقدام به پرتاب گلوله های ساچمه ای  به سوی مردم و فروشگاه ها می کردند.

رئیس پلیس باتجربه مشهد با ابراز تاسف عمیق از این که عاملان این هنجارشکنی های دلهره آور دانشجو هستند، گفت: بررسی های پلیس نشان داد که 3 تن از متهمان در رشته پزشکی تحصیل می کنند وتقریبا در سال پایانی تحصیل دانشگاهی قرار دارند و نفر چهارم نیز دانشجوی رشته حسابداری است.

وی با بیان این که اقدامات تاسف بار این افراد در ساعات پایانی شب و گاهی نیز در ساعات اولیه بامداد صورت می گرفت به طوری که موجب اخلال در نظم و امنیت شهری شده بود، اضافه کرد: تاکنون حدود 10 تن از شهروندانی که بر اثر پرتاب گلوله های ساچمه ای مجروح یا مصدوم شده اند به همراه تعدادی از مالکان و متصدیان واحدهای صنعتی از متهمان مذکور شکایت کرده اند که تحقیقات برای شناسایی شاکیان دیگر آغاز شده است.

سرهنگ احمد نگهبان همچنین به مناطقی که بیشتر هدف پرتاب گلوله های ساچمه ای قرار گرفته اند، اشاره کرد و گفت:متهمان ادعا می کنند از ساعت23 که معمولا فعالیت های بیمارستانی آنان به پایان می رسید به منظور صرف شام به خیابان ها می آمدند و بیشتر جرایم خود را در خیابان‌های وکیل آباد، صیاد شیرازی ، هفت تیر ، هاشمیه، پیروزی، سرافرازان، احمدآباد، خیام  و... انجام داده اند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اعترافات متهمان دستگیر شده خاطرنشان کرد:4جوان دانشجو در بازجویی ها مدعی شدند که فقط برای تفریح و خوشگذرانی دست به چنین رفتارهای وحشت آوری زده اند که این موضوع بسیار تاسف برانگیز است.

وی در پایان با قدردانی از دستورات صریح فرمانده انتظامی خراسان رضوی و حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی برای شناسایی و دستگیری عاملان این حوادث تلخ افزود: بررسی های پلیس برای ریشه یابی این ماجرا در حالی ادامه دارد که آخرین مصدوم وحشت آفرینی های پژو سواران نیز حدود یک هفته قبل و ساعتی قبل از دستگیری آنان هدف گلوله های ساچمه ای قرار گرفت و به مرکز درمانی انتقال یافت، اما خوشبختانه پس از مداوای اولیه از بیمارستان ترخیص شد.

کدخبر: 963099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟