شلیک پلیس برای دستگیری سارقان خانه‌های غرب تهران

به گزارش رکنا،  سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر روز سه‌شنبه در حال گشتزنی بود که به دو موتورسوار با دو دستگاه موتورسیکلت که در حال زاغ‌زنی منازل مسکونی شهروندان در این محله بودند، مشکوک شده و رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند. در همین حین یکی از متهمان وارد یکی از ساختمان‌ها شد، به محض این اقدام مأموران برای دستگیری این فرد وارد عمل شده و دستور ایست صادر کردند. دو متهم نیز به محض مشاهده مأموران پا به فرار گذاشتند که درپی آن عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان آغاز شد.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: تعقیب و گریز برای دقایقی ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و رعایت قانون به کارگیری سلاح، اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و دو متهم را متوقف و دستگیر کردند. سوابق این دو نفر در مقر انتظامی مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد هر دو متهم دارای سابقه سرقت بوده و پیش از این به‌دلیل ارتکاب جرم سرقت دستگیر و روانه زندان شده‌اند. همچنین دو متهم مورد بازرسی قرار گرفتند که در جریان بازرسی انجام شده علاوه بر آلات و ادوات سرقت، دو قبضه سلاح سرد، یک اسپری گاز اشک‌آور و یک بی‌سیم نیز از آنان کشف شد.

 وی با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم دستگیر شده، گفت: متهمان در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب دست‌کم ۲۰ فقره سرقت از منازل واقع در همین محدوده اعتراف کردند. در ادامه نیز برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد و برای بررسی روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی مالباختگان و کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی آنان همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 962742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟