اعلام نظریه کمیسیون پزشکی در مرگ النا 6 ماهه در بیمارستان مفید

به گزارش اختصاصی رکنا: پس از حادثه تلخ مرگ کودک ۶ ماهه در بیمارستان مفید بنابر دستور بازپرس این پرونده محمدمهدی براعه از شعبه ۳ دادسرای جنایی در خصوص روشن شدن نقاط مبهم پرونده و همچنین علت اصلی مرگ و سهم تقصیر کارکنان بیمارستان مفید در خصوص کوتاهی صورت گرفته ، تیمی از کارشناسان پزشکی قانونی و متخصصان مربوطه با تشکیل کمیسیون پزشکی بررسی های تخصصی در خصوص این مرگ تلخ را انجام دادند.

این کمیسیون متشکل از 3 کارشناس شاغل در پزشکی قانونی تهران و 2 پزشک متخصص عفونی کودکان و اورژانس پس از بررسی های لازم اعلام کردند علی رغم شرایط بالینی نامناسب بیمار در زمینه های قلبی پیش رفته، امکان زنده ماندن بیمار در صورت تسریع در رسیدگی  و اقدامات صحیح درمانی وجود داشته است.

این کمیسیون پزشکی علت اصلی مرگ را نارسایی قلبی و تنفسی پیشرفته اعلام  کرد و انجام نشدن به موقع رسیدگی های پزشکی در مرگ این نوزاده 6 ماهه مورد تایید قرار گرفت.

بنابر گزارش خبرنگار رکنا؛ النا غیاثی نوزاد ۶ ماهه ای که ۹ آذر ماه با وجود علائم بیماری خانواده اش او را برای درمان به بیمارستان کودکان مفید بردند که متاسفانه در آن زمان تمام کارکنان بخش اورژانس و تریاژ به نشانه اعتراض برای دریافت نکردن حقوق شان در حیاط تجمع کرده و با وجود حال وخیم تحت رسیدگی های پزشکی قرار نگرفت و به کام مرگ فرو رفت.

پس از این حادثه و گزارش ان به پلیس و بازپرس ویژه قتل محمدمهدی براعه تحقیقات در این خصوص آغاز شد که در همان ساعات اولیه تعدادی از کارکنان بنابر شواهد و مستندات موجود با دستور بازپرس برای ادامه تحقیقات بازداشت شدند.

در ادامه بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات مقصران مرگ این نوزاد مطابق قانون دستوراتی را صادر نموده که بعد از تحقیقات مقدماتی تمامی این اشخاص با قرار کفالت یا وثیقه و با در نظر گرفتن شرایط حساس کاری شان آزاد شدند.

کدخبر: 962044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟