پسر ۱۶ ساله  با ثروت بادآورده بازداشت شد !

به گزارش رکنا ؛ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: کم‌سن و سال‌ترین کلاهبردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که از طریق فیشینگ حساب کاربران را خالی کرده‌ است.

عسگری افزود: این نوجوان فیشینگ‌کار با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: این روزها هکرها حتی کم‌سن‌ترین آن‌ها نیز از روش فیشینگ استفاده می‌کنند در این روش کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی مشابه درگاه اصلی بانک‌ها یا در قالب خرید اینترنتی دست به سرقت می‌زنند.

فیشینگ چیست؟

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مجرمانی که از این روش استفاده می‌کنند ابتدا با ساختن صفحه‌ای جعلی مشابه صفحه اصلی بانک‌ها شماره کارت، رمز دوم و کد cvv2 را به دست آورده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب کاربر می‌کنند.

وی ادامه داد: این دسته از مجرمان برای این‌که کاربر به موضوع مشکوک نشود با قراردادن پیغامی همچون سیستم بانک قطع است! اعتماد فرد را جلب می‌کنند و گاهی نیز بعد از ثبت مشخصات، فرد را وارد سایت اصلی بانک می‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به آمارهای پلیس، بسیاری از جرائم سایبری کشور برداشت‌های غیرمجاز است که بیشتر این موارد از طریق فیشینگ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است لذا کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

 

کدخبر: 959715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟