فیلم / علل اصلی آتش سوزی ها در فصل سرما ! / ولتاژ برق را جدی بگیرید

به گزارش اختصاص رکنا، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی از علت های اصلی افزایش آمار آتش سوزی در فصل زمستان خبر داده و گفت: بیشترین آمار حوادثی که به سازمان آتش نشانی پایتخت گزارش می شود آتش گرفتن یک محیط باز مانند بوستان ها یا محیط بسته مثل خانه ها و کارگاه هاو ...است که هر کدامنیز علت های مختلفی در هر فصل دارد.

جلال ملکی با اشاره به نقش انسان در بروز حوادث آتش سوزی در فضای باز شهرهاتصریح کرد:  وقتی در فصل گرما با تابش مستقیم آفتاب بر روی زمین هایی که گیاهان آن خشک شده اند مواجه می شویم می توان پیش بینی این موضوع را داشته باشیم که در آن منطقه احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد، اما در نواحی شهری مانند اطراف شهر تهران حتما عامل انسانی نقش بسیار مهمی را در ایجاد آتش سوزی ایفا می کند، لذا توجه شهروندان به رعایت نکات ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد عامل اصلی آتش سوزی های فصل زمستان

جلال ملکی در ادامه با تاکید بر افزایش آمار آتش سوزی در فصل سرما افزود: استفاده از سیستم های گرمایشی غیر استاندارد یکی دیگر از علل اصلی بروز آتش سوزی در فصل سرما است، وقتی یک کارگاه، انبار، مرکز صنعتی، مغازه یا هر صنف دیگری برای گرم کردن محیط اطرافشان از وسایل گرمایشی غیر استاندارد مانند پیکنیکی و ... استفاده می کنند ممکن است با کوچترین و بی اهمیت ترین اتفاقی باعث آتش گرفتن محیط اطرافشان شوند، حتی همکاران ما در مواردی با آتش گرفتن ساختمان های نیمه کاره مواجه شده اند که د رحال ایزوگام کردن با ریخته شدن مقدار خیلی کمی از مواد و جرقه ای کوچک آنجا را به آتش کشیده اند، لذا توجه داشتن و رعایت نکات ایمنی برای سازندگان و صاحبان اینگونه املاک نیز لازم و ضروری است.

جلال ملکی همچنین به عامل مهم دیگری که نقش بسزایی در بروز حوادت آتش سوزی را ایفا میکننداشاره کرده و گفت : یکی دیگر از عوامل مهم آتش سوزی در چند سال اخیر ایجاد جرقه هایی است که بر اثر افزایش ولتاژ برق در هنگام مصرف هم زمان چند وسیله برقی باهم به وجود می آید که عمده این حادثه ها در مرکز شهر تهران و اطراف منطقه بازار رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه افزود: هنوز هم نقاطی از مرکز شهر وجود دارند که همچنان از نعمت داشتن گاز شهری محروم هستند و در هنگام شروع فصل سرما برای گرم کردن خانه و یا محیط کار خود از وسایل گرمایش برقی استفاده می کنند که علاوه بر افزایش مصرف برق احتمال بروز آتش سوزی افزایش می دهد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در انتها افزود: شهروندان باید بداند که استفاده از وسیله گرمایشی در فصل زمستان نیازمند داشتن اطلاعات لازم و رعایت نکات ایمنی مختص به آن وسیله گریماشی است و حتما قبل از استفاده و پس از راه اندازی آن از ایمنی وسیله گرمایشی خود اطمینان صد درصد را کسب کنند تا از بروز حوادث آتش سوزی در سطح شهر تهران را جلوگیری کنند.

کدخبر: 959033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟