دختر 7 ساله در حسرت آغوش مادر زندانی / شلیک مرگ به شوهر در اوج خشم  + جزییات

به گزارش رکنا، درحالیکه این متهم یک قدم با مرگ فاصله داشت اولیای دم از حق قصاص خود به شرط پرداخت 2 میلیارد تومان گذشت کردند.

رعنا، مادر ۳۲ ساله حالا پشت  میله های زندان 2 ماه فرصت دارد تا شرط اولیای دم را فراهم کند تا پای چوبه دار نرود.....

به گزارش رکنا، ۱۸ ساله بودم که در تب قبولی کنکور و دانشگاه به رویاهایم فکر می کردم که سروکله خواستگار ها یکی پس از دیگری پیدا شد. من تنها دختر خانواده و عزیز کرده پدر و مادرم بودم نمی‌دانم چه شد که بخت من با مهرداد بسته شد او خودش را مهندس معرفی کرده بود ولی بعدها متوجه شدیم اوشغلش تاسیساتی است این موضوع زیاد هم برایم مهم نبود تا بخواهم روزهای خوب اول زندگیمان را بهم بزنم اما کم کم رفتارهای مهرداد عوض شد او مدام با من دعوا می‌کرد تا جایی که چندین بار به خاطر آزارو اذیت های او درحالیکه باردار بودم دچار سقط جنین شدم این روزها هم گذشت تا زمانیکه من پس از چند سال صاحب یک دختر بنام لعیا شدم خیال میکردم با وجود او سردی زندگیمان ازبین می رود و مهرداد اخلاقش بامن بهتر می شود اما هیچ چیز نه تنها تغییری نکرده بلکه بد و بدتر هم شد تا جایی که یک روز از کتک های زیادی که به من زده بود از ترس اینکه مرا تهدید به مرگ کرده بود او را با اسلحه خودش کشتم.

من آدم کش نبودم ولی هرچقدر فکر میکردم ترس تمام قدرت اختیارم را از من ربوده بود نمی توانستم بی خیال این همه درگیری و تنش و دعوا باشم چشمانم را به ۱۲سال زندگی با او بستم تمام خاطراتمان درست ماننده یک فیلم مقابل چشمانم رژه میرفت چند لحظه بیشتر طول نکشید که انگشتم ماشه اسلحه را کشید و مهرداد غرق در خون در جایش خوابیده بود صدای فریاد او را دیگر نمی شنیدم خبری از مشت و لگدهای او نبود لعیا در حیاط بازی می‌کرد نمی‌دانستم چکار کنم وقتی پلیس سر رسید گفته بودم او دست به خودکشی زده اما کمی بعد خودم اعتراف کردم که او را من کشته ام.

از وقتی خودم را پشت میله های زندان پیدا کردم کابوس مرگ کنارم بود 6 ماه بیشتر طول نکشید که حکم قطعی قصاص صادر شد .

لعیا پس از مدتی درحالیکه قرار بود به خاطر نداشتن سرپرست به بهزیستی منتقل شود مادر پیرم سرپرستی موقت او را قبول کرد.

مادر رعنا که زنی سالخورده وبیمار است در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: لعیا حالا درآستانه ۷ سالگی قرار دارد و در انتظار دیدن مادرش روز و شب ندارد کابوس از دست دادن مادرش بعد از پدرش سلامت روحی او را خدشه دار کرده است .

دخترم اشتباه بزرگی را مرتکب شده است اما حالا پشیمان است و باتوجه به رضایت اولیای دم در تلاش هستیم شرط درخواستی آنها را که تنها 2ماه وقت داریم آماده کنیم.

تا کنون تنها یک میلیارد تهیه کردیم و تنها یک میلیارد دیگر لازم است تا دخترم از قصاص نجات یابد.

امیدوارم خیران به خاطر لعیا که به انتظار آمدن مادرش اشک می ریزد کمک کنند تا او سایه مادرش را از دست ندهد.

نگاه کارشناسی

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

تهاجم فیزیکی و خشونت را می‌توان هر روزه در برنامه تلویزیونی، در فیلم‌ها و در روزنامه‌ها نیز مشاهده کرد. البته لازم به ذکر است که بحث کردن یا مشاجره خشونت خانگی محسوب نمی‌شود، بحث کردن، یا بیان اینکه با کسی موافق نیستند و حتی احساس و ابراز خشم، می‌تواند قسمتی ضروری از ارتباطات باشند. علت رخ دادن خشونت خانگی می‌تواند این باشد که برخی افراد در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که خشونت و تهاجم فیزیکی به عنوان شیوه‌ای برای مواجهه با تفاوت‌های شأن، یا به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهند، آموخته شده است، آنها ممکن است شیوه‌های رفتار درست را ندانند.

خشونت ممکن است به شکل‌های مختلف خشونت فیزیکی، کلامی یا حتی بی تفاوتی و بی توجهی عمدی باشد و خشونت خانگی می‌تواند منجر به بروز احساس ناامنی در محیط خانواده و بی اعتمادی، فقدان اطمینان یا اعتماد به نفس پایین درون اعضای خانواده، جدایی یا طلاق و… شود.

 همسری که مورد خشونت قرار گرفته، ممکن است احساساتی مانند استرس، اضطراب، خجالت، گناه، افسردگی و تنهایی زیاد را داشته باشد.

خشونت علیه خشونت بر کودکان عوارضی مانند احساسات ترس، بی اعتمادی، شرمندگی اعتماد به نفس پایین و افسردگی ؛ سردرد، درد معده، کابوس شبانه و شب ادراری، فرار از منزل؛ رفتار و گفتار پرخاشگرانه؛ افت عملکرد تحصیلی؛ نداشتن دوست و دوری از فعالیت‌های خانوادگی را بدنبال داشته باشد.

کودکان نیاز دارند در برابر خشم و ضرب و شتم محافظت شوند. باید تشویق شوند که در مورد احساسات و هیجانات و نگرانی‌هایشان حرف بزنند و این اطمینان را داشته باشند که در این جریانات مقصر نیستند. احساس گناه نداشته باشند و به این باور برسند که والدین آنها را دوست دارند.

 احساس امنیت حق هرکسی است و هیچ بهانه و دلیلی برای آسیب رساندن پذیرفته نیست . کودکان از محیطی که در آن خشونت خانگی باشد دچار نگرانی و اضطراب می‌شوند. والدین به عنوان الگو باید مهارت مدیریت خشم را یاد بگیرند و به فرزندان خود بیاموزند که چگونه در موقعیت‌های پرتنش بدون به کار بردن خشونت مشکل را هدایت کنند.

خشونت طلبی بیماری تلقی می‌شود وقطعا قابل درمان است همچنین این بیماری قابل پیشگیری است این بیماری همچنین یه بیماری ژنتیکی نیز محسوب میو که قابل کنترل است اگر به آن توجه کنیم . امروزه سبک رندگی وحتی تغذیه نیز در خشونت طلبی و عصبی مزاج بودن آنها تاثیر دارد که خانواده ها باید بدان توجه کنند فضای مجازی و دیگر رسانه ها از  دیگر موارد ترویج خشونت طلبی به شمار می رود بازی های رایانه ای خشونت آمیزکه کودکان بی وقفه ازآن استفاده می‌کنند به طور قطع در دراز مدت نتایج منفی بر ذهن کودکان خواهد گذاشت.

مردی که مدام زنش را می‌زند و رفتارهای خشونت آمیز دارد او از نوجوانی وحتی از کودکی درنتیجه رفتارهای اشتباه به این نوع الگوی رفتاری دست پیدا کرده است.

کدخبر: 958335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟