سرباز فداکار به دل آتش زد / نجات پسربچه 8 ساله از حلقه آتش + گفتگو

به گزارش رکنا، سرباز وظیفه پلیس اصفهان با بیان جزئیات عملیات شجاعانه‌اش را بازگو کرد و گفت: سرباز پلیس فریدن اصفهان هستم. بعد از ناهار همراه جناب‌سروان سوار خودرو شدیم تا گشت‌زنی کنیم. ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بود که از طریق مرکز ۱۱۰ آتش سوزی یک خانه به ما گزارش شد. فاصله کمی با محل حادثه داشتیم. سریع با خودرو به سمت آدرس اعلام‌شده رفتیم و در کمتر از سه دقیقه به آنجا رسیدیم. وقتی از خودرو پیاده شدیم هنوز آتش‌نشانی نیامده بود.

او ادامه داد: جمعیت زیادی تجمع کرده بودند و مادر با نگرانی فریاد می‌زد کودکم داخل خانه است و می‌ترسم جانش را از دست بدهد. مشغول آرام‌کردن او و جلوگیری از نزدیک‌شدن مردم به خانه بودیم که به ذهنم رسید کودک را نجات دهم. 

​​​​​​​سرباز پلیس با اشاره به این‌که دوان‌دوان وارد خانه شدم گفت: وقتی به داخل خانه رفتم دیدم که اتاق‌خواب کاملا شعله‌ور شده است. چند بار اسم کودک را صدا زدم تا او جوابم را داد. او نزدیک آتش بود و هر لحظه امکان داشت دچار سوختگی شود. او را بغل کردم و به بیرون آوردم. وقتی با کودک از داخل خانه بیرون آمدم، مادرش به سمتم آمد و او را درآغوش کشید. اهالی محل هم برایم سوت و دست می‌زدند. از این‌که بچه نجات یافته بود خیلی خوشحال بودم اما این‌که آتش به اسباب و خانه این خانواده در حال خسارت‌زدن بود، ناراحتم می‌کرد. سریع به داخل خودرو رفتم و کپسول اطفای حریق را برداشته و دوباره به دل آتش زدم. وارد اتاق‌خواب شده و با کپسول میزان زیادی از آتش را خاموش کردم تا به سایر نقاط خانه نرسد. وقتی بیرون آمدم آتش‌نشانی رسید و کار لکه‌گیری آتش و ایمن‌کردن خانه را انجام داد.

او در پاسخ به‌ این‌که نترسیدی به دل آتش زدی، گفت: در آن لحظه اشک و التماس‌های آن مادر و نجات جان کودک اجازه نداد به چیز دیگری فکر کنم. سریع خودم را به دل آتش زدم و کودک را از چند قدمی حریق نجات دادم.

این سرباز در مورد تشویق‌شدنش توسط فرماندهان پلیس هم گفت: من برای تشویق یا قهرمان‌شدن این‌کار را نکردم. نجات جان انسان‌ها از هر چیز برایم مهم‌تر بود.

مجید غمخوار

کدخبر: 958127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟