سرقت با اپلیکیشن جعلی «یارانه من» / پلیس فتا هشدار داد

به گزارش رکنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت 300 میلیون ریال به‌صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی طی روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی «یارانه من» کرده و طراح اصلی این برنامه با دسترسی به پیامک‌های گوشی تلفن همراه شاکی رمز پویا را سرقت و از این طریق اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در فرایند ثبت نام و ارائه اطلاعات برای یارانه‌ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند، همچنین شارژ‌های تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از طریق اپلیکیشن‌های تأیید شده اپراتورها یا سایت‌های مرجع و تأیید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جست‌و‌جو یا شبکه‌های اجتماعی خرید نکنند.

کدخبر: 957487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟