مرگ دختر 4 و نیم ساله در اتاق عمل / دستور ویژه دادستان رفسنجان در پرونده

به گزارش رکنا، علیرضا محمدی گفت: این حادثه روز 18 آذر در یکی از بیمارستان‌های رفسنجان رخ داد و با پیگیری‌های قضایی نسبت به تشکیل پرونده در این خصوص اقدام و مقرر شد پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اسرع وقت گزارش و نتیجه را در خصوص علت فوت کودک و هرگونه قصور یا تقصیر از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام نمایند.

 وی افزود: با توجه به اینکه حفظ تمامیت جسمانی اشخاص و نظارت مستمر و دقیق بر حوزه سلامت از وظایف دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه است، موضوع فوق با جدیت و فوریت پیگیری خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرار چنین مواردی برخورد قاطع با مقصران حادثه انجام خواهد شد. 

دادستان رفسنجان گفت: طبق گزارش واصله، فرایند احیای کودک به مدت حدود یک ساعت و بیست دقیقه به طول انجامیده و تاکنون مشخص نشده به چه علت این فرایند منتج به نتیجه نشده و با هرگونه قصور و کوتاهی از ناحیه هر شخص یا مرجعی برخورد خواهد شد. یک کودک چهارونیم ساله برای عمل جراحی لوزه در بیمارستان بستری شد و قبل از عمل با تزریق داروی بیهوشی و به رغم تلاش برای احیا، جان باخت.

 وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این کودک زمانی که داروی بیهوشی می‌گیرد، دچار ایست قلبی شده و فوت می‌کند. تزریق داروی بیهوشی زیر نظر پزشک متخصص بیهوشی انجام شده است.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: از همان دقایق ابتدایی که این اتفاق افتاد، جلساتی برگزار شد و بررسی‌ها در حال انجام است که پس از انجام بررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و نظریه پزشکی قانونی، علت فوت این کودک اعلام خواهد شد.

کدخبر: 954641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟