سرقت از خانه زوج پزشک به شیوه قاتلان مهرجویی + جزییات

به گزارش رکنا، اوایل آبان امسال زوج سالخورده‌ای که از پزشکان و متخصصان پوست و مو در محله جردن تهران بودند با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از دستبرد دزدان به خانه‌شان خبر دادند.

شاکی مرد در تحقیقات گفت‌: من و همسرم در خانه بودیم.‌ ساعت ۸ شب صدای بازشدن در خانه‌مان را شنیدیم و بعد دو مرد که ماسک برچهره داشتند و چاقو و شوکر هم در دستان‌شان بود، مثل قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش وارد خانه‌مان شده و تهدیدمان کردند. شش ساعت گروگان بودیم. با تهدید به قتل، کلید گاوصندوق را گرفتند و طلا، دلار و مرواید که پنج میلیارد تومان ارزش داشت رابه سرقت بردند. دست و پاهای ما را بستند و بعد با برداشتن کلید مطب‌مان که درهمین ساختمان دو طبقه ویلایی بود، فرار کردند. به‌سختی خودمان را نجات دادیم‌. چند دستگاه لیزر را هم از مطب سرقت کرده بودند.

ماموران در بازرسی از ساختمان متوجه شدند دزدان دوربین‌ها را از کار انداخته‌اند. تیم پلیسی با بررسی سرقت به سرایدار ساختمان به نام یاشار مظنون شدند. در تحقیقات بعدی ماموران متوجه شدند در حساب بانکی سرایدار پول‌هایی رد و بدل شده‌است. همچنین با بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف پی بردند سرایدار در خانه را برای دزدان باز کرده است.

سرایدار، طراح سرقت

 با هماهنگی قضایی مرد سرایدار دو روز پیش بازداشت شد و گفت‌: چهارسال است برای این خانواده کار می‌کنم و می‌دانستم پولدار هستند. ابتدا می‌خواستم خودم نقشه سرقت اموال آنها را اجرا کنم اما نشد و از دو نفر از همشهری‌هایم که سابقه سرقت مسلحانه داشتند کمک خواستم که قبول کردند. طبق نقشه از شهرستان به تهران آمده و در مسافرخانه‌ای اتاق گرفتند. بعد هم طبق نقشه به خانه و مطب این زوج دستبرد زدند. بخشی از طلاها و دستگاه‌های لیزر را فروختیم و قبل از فروش بقیه طلاها دستگیر شدیم.  محمد ولدی بیراوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: سرایدار در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه دارد. خریدار دستگاه‌های درمانی لیزر شاکیان نیز بازداشت شد.

کدخبر: 952927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟