بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز

به گزارش رکنا، حمید افرامن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در تشریح جزئیات این هشدار گفت: به تازگی افرادی سودجو و کلاهبردار با ترفند فریب و توسل به دروغ از آنها درخواست می‌کنند در فروش سکه تاریخی یا اشیای عتیقه با آنها همکاری کنند.

در این روش که از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک است، فرد کلاهبردار با استفاده از جملات فریبنده از جمله فروش سکه‌های طلای تاریخی مکشوفه، مخاطب را وسوسه کرده و تحریک به همکاری و همراهی می‌کنند.

افرامن گفت: با وجود برخورد متعدد پلیس با این موضوع و دستگیری کلاهبرداران بسیاری در این زمینه، اما به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم. این کلاهبرداران تظاهر می‌کنند فردی کم سواد هستند که سکه و اشیای عتیقه پیدا کرده‌اند و می‌خواهند بفروشند.

شهروندان باید مراقب باشند که این افراد به صورت باندی اقدام کرده و بیشتر در نقاط ناشناس، خارج از دسترس و بیرون از شهر با قربانی قرار می‌گذارند و ممکن است در صورت فریب فرد و کشاندن وی به محل قرار، برای رسیدن به خواسته شوم خود به اقدامات خشونت‌آمیز از جمله ضرب و شتم، سرقت به عنف و حتی قتل متوسل شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه برابر قانون خرید و فروش اشیای عتیقه اصلی و تقلبی جرم است، از شهروندان درخواست کرد در صورت دریافت پیام یا تماس تلفنی از سوی فرد یا افراد ناشناس و درخواست همکاری برای فروش سکه تاریخی یا عتیقه مطمئن باشند که این‌ موضوع صددرصد غیرواقعی بوده و فرد قصد فریب و کلاهبرداری از آنها را دارد. مردم تحت هیچ شرایطی به تماس‌ها یا پیامک‌های افراد ناشناس توجهی نکرده و در صورت مواجه‌شدن با این مسأله بلافاصله شماره تلفن فرد را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو نباشیم.

کدخبر: 952548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟