سکه های تاریخی و عتیقه را نخرید / شگردی که حسابتان را خالی می کنند

به گزارش رکنا، سرهنگ حمید افرامن  در گفت و گویی اظهارداشت: اخیرا افرادی سودجو و کلاهبردار با ترفند فریب و بیان مطالب دروغ و بی اساس از آن ها درخواست می کنند در فروش سکه تاریخی یا اشیاء عتیقه با آن ها همکاری کنند.

این مقام انتظامی افزود: در این روش که از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک می باشد، فرد کلاهبردار با استفاده از جملات فریبنده از جمله فروش سکه های طلای تاریخی مکشوفه، فرد گیرنده تماس یا پیام را وسوسه کرده و تحریک به همکاری و همراهی می کنند.

سرهنگ افرامن گفت: علی رغم برخورد متعدد پلیس با این موضوع و دستگیری کلاهبرداران بسیاری  در این زمینه اما متاسفانه به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم.

وی ادامه داد  این کلاهبرداران با تظاهر به اینکه فردی کم سواد بوده و  اقدام به فروش سکه و اشیاء عتیقه می کنند، تصریح کرد: شهروندان بایستی مراقب باشند که این افراد به صورت باندی اقدام کرده وبیشتر در نقاط ناشناس، خارج از دسترس  و بیرون از شهر با قربانی قرار می گذارند وممکن است درصورت فریب فرد و کشاندن وی به محل قرار،  برای رسیدن به خواسته شوم خود به اقدامات خشونت آمیز از جمله ضرب و شتم، سرقت به عنف و حتی قتل متوسل شوند .

سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه  برابر قانون خرید و فروش اشیاء عتیقه اصلی و تقلبی جرم است از شهروندان درخواست کرد درصورت دریافت پیام یا تماس تلفنی از سوی فرد یا افراد ناشناس و درخواست همکاری برای فروش سکه تاریخی یا عتیقه  مطمئن باشند که این‌موضوع صد درصد غیرواقعی بوده و فرد قصد فریب و کلاهبرداری از آن ها را دارد.

سرهنگ افرامن تاکید کرد مردم تحت هیچ شرایطی به تماس ها یا پیامک های افراد ناشناس توجهی نکرده و در صورت مواجه شدن با این مسئله بلافاصله شماره تلفن فرد را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو نباشیم.

کدخبر: 952257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟