اعتراف به ۷۵ فقره سرقت در بجنورد

به گزارش رکنا،سرهنگ محمد غلامی اظهار کرد: در پی اعلام چند مورد سرقت در سطح شهرستان بجنورد بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند خود موفق شدند سارقان را شناسایی کنند، افزود: با تلاش کارآگاهان ۱۴ نفر سارق و مالخر دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های به عمل آمده به ۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: سرقت از اماکن خصوصی و دولتی، منزل و مغازه، خودرو و موتورسیکلت و ... از جمله این سرقت ها بود.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهمان در نتیجه بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا ضمن تداوم همکاری مستمر با پلیس، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف ۳ سارق غیر بومی به ۱۰ فقره سرقت منزل 

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی نیز از دستگیری باند سارقان حرفه ای و غیربومی در سطح استان خبر داد. 

سرهنگ مقصود رستگار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح استان ( بجنورد و مانه و سملقان ) بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی پی بردند سارقان غیر بومی با خودرو پژو پارس سفید رنگ وارد شهر بجنورد شده و پس از اطمینان از عدم حضور مالباختگان در منازل مبادرت به سرقت اموال با ارزش از جمله طلاجات و وجوه نقد و گاو صندوق می کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه با اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی در نهایت سه نفر سارق در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی ، دستگیر شدند، گفت: از متهمان تعدادی آلات و ادوات مخصوص سرقت منزل و مقادیر قابل توجهی اموال از جمله چندین ساعت مچی، طلا جات و ... تماماًمربوط به سرقت های اخیر آنان کشف شد. 

وی با بیان اینکه مجرمان دستگیر شده به ۱۰ فقره سرقت منزل در سطح استان اعتراف کردند، گفت: دلایل مشهود نشان از ارتکاب سرقت های دیگر توسط مجرمان در بند در استان های دیگر کشور نیز دارد.

رئیس پلیس آگاهی  خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیگیری های پلیس آگاهی برای دست یابی نتیجه نهایی این پرونده همچنان ادامه دارد و به همشهریان توصیه کرد: تا با رعایت نکات ذیل از سرقت منازل خود توسط سارقان پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوکی مراتب را به پلیس،۱۱۰ اطلاع دهند.

۱- منزل خود را به تجهیزاتی از قبیل دزد گیر ، دوربین مداربسته تجهیز کنید .

۲- هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد ،اشیاء قیمتی ، طلا و جواهرات در منزل خودداری نموده و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

۳-هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب های ورودی، تراس، پشت بام و پنجره ها مطمئن شوید .

کشف بیش از ۸ کیلوگرم مواد مخدر افیونی در استان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از کشف هشت کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد. 

 سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر تردد سه دستگاه خودروی ۱۱۱ حامل مواد مخدر صنعتی در محور های استان به سمت خراسان رضوی، بلافاصله ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه در روند اجرای این عملیات دو دستگاه از این خودروها قبل از خروج از استان توقیف و به مقر انتظامی منتقل شدند، افزود: در بازرسی از این خودروها ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی شیشه به صورت خالص و اختلاطی کشف شد.

سردار مطهری زاده با اشاره به اینکه در همین رابطه ماموران با همکاری پلیس خراسان رضوی یک دستگاه خودروی دیگر را نیز توقیف کردند که در بازرسی از آن نیز مقدار سه کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف شد، افزود: در طول اجرای این عملیات ها سه دستگاه خودروی ۱۱۱ توقیف و در مجموع هشت کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی که تماما از مرزهای شرقی وارد کشور شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در این رابطه شش نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: با سوداگران مرگ به شدت برخورد خواهیم کرد و از شهروندان هم انتظار داریم تا در صورت اطلاع از اینگونه موضوعات بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کدخبر: 950118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟