شگرد خبیثانه مرد شیاد برای 650 زن و مرد ناشنوا / 17 میلیارد به جیب زد + جزییات

به گزارش رکنا، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری این مرد، با شکایت تعدادی از مالباختگان آغاز شد. بررسی اظهارات این افراد نشان می‌داد که فردی 32 ساله با شناسایی افراد ناشنوا از طریق فضای مجازی، سایت‌های اینترنتی و ارائه کارت جعلی، خود را معاون یکی از کارگزاری‌های بورس معرفی می‌کرد و مدعی می‌شد که سازمان بورس طرح ویژه سرمایه‌گذاری برای کمک به افراد ناشنوا دارد.

وی با این ترفند اعتماد طعمه‌هایش را جلب و به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس با سود بالا از آنها مبالغی از 50 تا 100 میلیون تومان دریافت می‌کرد. متهم برای جلب بیشتر اعتماد طعمه‌هایش و جذب افراد بیشتر، هر ‌ماه سود قابل‌توجهی به افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند پرداخت می‌کرد اما وقتی تعداد افرادی که پول‌شان را برای سرمایه‌گذاری در اختیار او قرار داده بودند به صدها نفر رسید، پرداخت سود را قطع کرد و ناپدید شد.

درحالی‌که تحقیقات پلیسی درباره این پرونده ادامه داشت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس نیز با تنظیم شکوائیه‌ای در خصوص همین موضوع به پلیس آگاهی مراجعه و خواستار دستگیری متهم شد.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد ادامه یافت و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، موفق شدند در جریان بررسی‌های تخصصی هویت اصلی متهم را شناسایی کنند. با بررسی‌های بیشتر مخفیگاه این مرد در یکی از مناطق مشهد شناسایی شد و مأموران با محاصره آنجا موفق شدند در یک عملیات ضربتی مرد کلاهبردار را دستگیر کنند. مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به جعل کارت کارگزاری یکی از شرکت‌های بورس و اغفال افراد ناشنوا در مشهد با همدستی 6 نفر دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: با بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم برای جذب طعمه‌های بیشتر از شیوه شرکت‌های هرمی استفاده می‌کرده و با دستگیری وی تاکنون ٦٥٠ شاکی حقیقی شکایات خود را علیه او مطرح کرده‌اند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش ریالی کلاهبرداری این مرد و همدستانش از مالباختگان بالغ بر 17میلیارد تومان است. در ادامه تحقیقات هر شش همدست متهم شناسایی و دستگیر شدند.

به‌گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، برای 7 متهم این پرونده قرار قانونی صادر شده و این پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

کدخبر: 948560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟