شلیک مرگ به پسر جوان در رباط کریم / قاتل مسلح کیست؟ + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از یکسال قبل با شلیک خونین" به مرد جوانی به نام حامد در رباط کریم آغاز شد. شواهد نشان می داد وی با شلیک دو گلوله به سرش جان سپرده و کارگر افغانش جان سالم به در برده است.

با مرگ حامد خانواده اش از پسر جوانی به نام رادین شکایت و او را عامل شلیک خونین معرفی کردند.

آنها گفتند رادین و حامد چند روز قبل نیز درگیری داشتند و رادین او را کشته است.

اعتراف به جنایت

به این ترتیب رادین بازداشت شد و بعد از یک ماه بازجویی به قتل اعتراف کرد و گفت: به خاطر اختلافاتی که با حامد داشتم او را کشتم. حامد  مدتی قبل مرا ربوده بود و در شرایط بدی قرار داده بود .به همین خاطر را کشتم.

متهم اما یک روز بعد از این اظهارات، اعترافاتش را پس گرفت و مدعی شد بی گناه است.

با این حال وی در شعبه 2 دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز  محاکمه قرار گرفت.

نخستین دادگاه

 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من اتهام را قبول ندارم. درگیری من و حامد به خاطر چند قطعه زمین بود. ما در رباط کریم زمین و  گاوداری داشتیم  و حامد و خانواده اش می خواستند زمین و گاوداری ما را بگیرند. چند روز قبل از کشته شدن حامد، او و خانواده اش مرا ربودند و  کتک زدند اما من  کاری با حامد مداشتم و به او شلیک نکردم. آنها برای اینکه زمین ها را از ما بگیرند چنین اتهامی را به من نسبت داده اند. من قربانی کینه جویی خانواده حامد شده ام.

متهم ادامه داد : 20 دقیقه قبل از قتل من در منطقه اباذر تهران بودم و دوربین های مداربسته این موضوع را تایید می کنند. من تحت فشار روانی به قتل اعتراف کرده بودم.

با اظهارات این متهم، قضات دادگاه شاهد جنایت را که مرد افغان بود به دادگاه احضار کردند.

دومین دادگاه

در دومین جلسه دادگاه مرد افغان که جان سالم به در برده بود به قضات گفت: قاتل متهمی است که در دادگاه ایستاده است. روز حادثه من همراه  حامد بودم  که دونفر از داخل یک ماشین شلیک کردند. آنها دو تیر به حامد زدند. ضارب رادین است. او حتی  یک لگد به من زد که داخل جوی آب افتادم و عینکم از چشمم پرت شد.

قاضی گفت: نمره عینک تو 7 است. اگر عینک پرت شده باشد چطور توانستی ضارب را ببینی؟ تو قبلا گفته بودی چهره قاتل را ندیده ای اما حالا چطور مدعی هستی که رادین قاتل است؟

که وی پاسخ : من او را دیدم. چون افغان تبار هستم ترسیدم من را به کشورم برگردانند برای همین خاطرچیزی نمی گفتم.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض شاهد در  دادگاه، احتمال اینکه وی از سوی افرادی آموزش دیده باشد قوت گرفت. به همین خاطر قضات دادگاه  پرونده را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا باز گرداندند.

کدخبر: 947456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟