بازداشت دزدان حرفه ای در تعقیب و گریز خطرناک / پلیس دست به اسلحه شد

به گزارش رکنا، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: 16 آبان ماه ماموران کلانتری 139 مرزدارن در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان فرشتگان تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پراید که راننده آن به آهستگی از کنار خودرو های پارک شده در کنار خیابان عبور می کرد مشکوک می شوند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، پلاک خودروی پراید به طرز ماهرانه ای مخدوش شده است و همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: راننده خودرو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری آسیب وارد کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز راننده خودرو توجهی به فرمان های پلیسی نمی کرد ادامه داد: ماموران لاستیک خودرو متهمان را هدف گلوله قرار دادند و پس از شلیک پلیس به لاستیک خودرو، خودروی پراید متوقف و هر دو نفر سارق دستگیر شدند.

سرهنگ قاسم پور گفت: از صندوق عقب خودروی متهمان علاوه بر آلات و ادوات سرقت ، 3 عدد ضبط، 2 عدد جک و چراغ همگی سرقتی مجموعا به ارزش 300 میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران در ساعات پایانی شب در خیابان های خلوت تهران و 20 فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

کدخبر: 946346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟