پلیس راهور: رانندگان حادثه ساز تنبیه اجتماعی می‌شوند

به گزارش رکنا، سرهنگ صفر عبادی سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ روز دوشنبه در گفت وگویی با ارائه گزارش و آمارها از اعمال قانون در خصوص تخلفات حادثه ساز، افزود: در شهر تهران و در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه سازی چون سرعت و سبقت و لایی کشی رانندگان آنها به پارکینگ منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت و در بحث توقیف های ساعتی نیز ۱۴ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف ساعتی شده‌اند که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف و این توقف ممکن است تا ۸ ساعت ادامه یابد.

سرهنگ عبادی یادآور شد: نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران داشته‌ایم.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: خودروهایی که شهروندان در هنگام ترددهای خود مشاهده می‌کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده‌اند به همین دلیل و در بحث توقیفات ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز هستند.

وی گفت: در بزرگراه‌های یادگار، بابایی، خرازی و آزادگان و دیگر بزرگراه‌های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی تیم‌های پلیس نامحسوس و تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران صورت می‌پذیرد.

سرهنگ عبادی تاکید کرد: در حین توقیفات ساعتی راننده حتما می‌بایست در کنار خودروی خود حضور داشته که این خود یک نوع تنبیه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در مواقع شب نیز همکاران پلیس در خصوص تست سلامت رانندگان اقدام می کنند و رفتار رانندگان رصد می‌شود و توسط تیم‌های پلیس بزرگراه این موارد با جدیت برخورد و پیگیری می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این خصوص در بار نخست تخلف گواهینامه سه ماه توقیف می‌شود و مقام قضایی این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند و برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت ۶ ماه گواهینامه راننده توقیف و جریمه ۶۰۰ هزار تومانی نیز دارد که در کنار این جریمه، مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

کدخبر: 945917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟