آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی هولناک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود + فیلم و عکس

به گزارش رکنا،  احمد وحیدی با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت اظهار کرد: نظرات مختلفی در خصوص علت این حادثه طرح می‌شود. پرونده‌ای هم در این خصوص تشکیل شده و یکی ۲ نفر نیز بازداشت شده‌اند تا مقصر یا مقصران این حادثه تأسف‌بار مشخص شود. همه مسئولان استان گیلان موضوع را با دقت بررسی می‌کنند.

 وی ادامه داد: بر اساس فیلم‌های مداربسته و گزارش‌های اعلام شده آتش‌سوزی از یک نقطه شروع می‌شود بعد به سرعت توسعه پیدا کرده و با توجه به جنس سازه ساختمان، آتش به سرعت سرایت می‌کند؛ اما اینها بر اساس اطلاعات اولیه است و پلیس آگاهی و متولیان امر مشغول بررسی و ارزیابی‌های لازم در خصوص بروز این حادثه هستند.

وزیر کشور ادامه داد: متأسفانه در حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند که مسئولان در حال شناسایی هویت فوتی‌ها هستند تا اجساد را به خانواده‌‌ها تحویل دهند.از۱۷مصدوم حادثه نیز۲ مصدوم به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند و ۱۵ مصدوم هم برای مداوا به بیمارستان ولایت رشت انتقال یافتند که ۲ مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.وحیدی بیان کرد: مسئولان ذی‌ربط تلاش دارند تا آلام بازماندگان را کاهش دهند و از سوی دیگر اگر تخلف و قصوری انجام شده نیز از سوی دادستانی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور به رعایت نکات ایمنی در کمپ‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت کمپ ترک اعتیاد حادثه‌دیده لنگرود بر عهده بخش خصوصی بوده است. این کمپ‌ها باید در چهارچوب ابلاغیه سازمان بهزیستی کار کنند و مرتب از آنها بازرسی شود. گفته می‌شود که این کمپ بیش از ظرفیت مراجعه‌کننده داشت که این نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در خاتمه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه گفت: باید تمام مباحث ایمنی در این‌گونه کمپ‌ها کامل رعایت و اجرا شود چون این افراد امانت هستند که برای مداوا به این اماکن مراجعه می‌کنند تا پس از بهبودی دوباره نزد خانواده‌های خود بازگردند. محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان نیز گفت: با اقدامات درمانی انجام شده در زمان حاضر وضعیت جسمانی ۱۵ مصدوم آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود پایدار و حال همه آنها مساعد است.

وی با اشاره به سوختگی ۱۰ تا ۶۰ درصدی این مصدومان اظهار کرد: نیمی از آنها طی ۲ یا سه روز آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

اعلام عزای عمومی در لنگرود

 آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و اسدالله عباسی استاندار با صدور پیامی مشترک ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار و مردم شهرستان لنگرود یکشنبه 14 آبان را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کردند.

شهریار فیروزان مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان نیز اعلام کرد: با دستور رئیس دادگستری این استان مدیر مرکز ترک اعتیاد لنگرود دستگیر شد. همچنین برخی از مقصران احتمالی نیز بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

پوشش بیمه ای حادثه دیدگان

 کیوان مرتضوی مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان نیز از رئیس تأمین اجتماعی لنگرود خواستار پیگیری لازم و بررسی سریع موضوع برای شناسایی فوت شدگان و مصدومان مشمول تحت پوشش این سازمان برای انجام تعهدات به بازماندگان و انجام دیگر خدمات شد و از آمادگی تأمین اجتماعی گیلان برای حمایت‌های لازم و پوشش‌های قانونی به مشمولان خبر داد.

ساعت 5 صبح جمعه کمپ ترک اعتیاد «گام اول رهایی» واقع در شهرستان لنگرود که مخصوص معتادان خود معرف بود طعمه حریق شد و ۳۲ نفر فوت و 17 نفر نیز مصدوم شدند. این کمپ در گذشته مدرسه بوده اما از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

کدخبر: 943269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟