اعدام برای قاتل دختر جوان در تهران / مریم در یک قدمی مهاجرت کشته شد

به گزارش رکنا،  این جنایت مهر سال 1400 رخ داد و با شکایت مادر دختر جوانی به نام مریم پرونده به جریان افتاد. زن میانسال اظهار داشت دخترش مقدار زیادی پول، طلا و سکه داشته و می‌خواسته با کمک یک مهندس به نام بهراد به اروپا مهاجرت کند اما ناگهان ناپدید شده است.

پس از این شکایت مأموران، بهراد را بازداشت و در بازرسی از خانه مجردی او یک کلت کمری با 5 فشنگ کشف کردند در بررسی‌های بیشتر نیز لکه‌های خون روی دیوار یکی از اتاق‌ها پیدا شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد، بهراد مهندس نبوده و اصلاً تحصیلات دانشگاهی ندارد.

وی وقتی در برابر مستندات قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و ماجرای جنایت هولناکی را برملا کرد و گفت: پس از آشنایی با مریم تصمیم گرفتم با فریب او، پول‌هایش را تصاحب کنم. وقتی اعتمادش را جلب کردم سکه‌ها و طلاهایش را گرفتم و به او دلار تقلبی دادم. اما چند وقت بعد متوجه شد و می‌خواست پای پلیس را وسط بکشد که از ترسم با اسلحه‌ای که دوستم سعید برایم تهیه کرده بود او را کشتم و جسدش را مثله کردم و با دوستم آن را به بیابان‌های اطراف تهران بردیم و در آنجا رها کردیم.

پس از اعتراف صریح متهم ، سعید نیز بازداشت شد و به هم‌دستی با بهراد در اخفای جسد مقتول اعتراف کرد.پس از محاکمه متهمان در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران مادر مقتول درخواست قصاص کرد.متهمان نیز از خود دفاع کردند و در پایان جلسه قضات متهم اصلی را به قصاص پس از پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم، برای مثله کردن به پرداخت یک‌دهم دیه کامل انسان و 40 ضربه شلاق و از بابت خرید و نگهداری سلاح گرم به 16 ماه حبس و برای نگهداری فشنگ‌های شکاری به پرداخت پانزده میلیون ریال جزای نقدی محکوم کردند.همچنین قضات هم‌دستش سعید را از بابت اخفای جسد به یک‌سال حبس تعزیری و از بابت خرید و نگهداری سلاح به 18 ماه حبس و برای تهیه ابزار مثله کردن برای متهم اصلی به 30 ضربه شلاق محکوم کردند.

کدخبر: 941694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟