افزایش 27 درصدی برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های سمنان

به گزارش رکنا، سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راه استان سمنان افزود: حرکت مارپیچ، سبقت و سرعت بالا و حرکات نمایشی، از جمله تخلفات حادثه‌ساز حین رانندگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فصل بارش‌ها، ادامه داد: سطح صاف و صیقلی جاده‌ها در برخی محورها عامل لغزندگی خودرو زمان بارش باران است و در برخی محورها برای رفع این خطر سطح آسفالت تراش و خراش داده شده است، اما ضرورت دارد ترمیم روکش آسفالت به منظور کاهش تصادفات در دستور کار باشد.

سرهنگ بزرگی بیان کرد: ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان سمنان وجود دارد که رفع نقص در این نقاط نیازمند همراهی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت:۷۳ نقطه پرحادثه نیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شد که برای کاهش تصادفات در این مناطق باید در زمینه آشکارسازی بخش‌های مختلف همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واژگونی در جاده های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی این مساله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده ها عنوان شده است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان، محور دامغان- جندق، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، و محور میامی- سبزوار- عباس آباد، از محورهای پرتصادف استان سمنان است.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

 

کدخبر: 941418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟