این قاتل دوست دخترش را کشت / 15 سال بعد : چرا اعدامم نمی کنید! + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از وقتی کلید خورد که مرد جوانی با پای خودش به اداره پلیس هشتگرد رفت و مدعی شد که من 4 سال قبل زن جوانی را که باهم دوست بودیم پس از مدتی در جریان مشکلی که باهم پیدا کردیم خفه کرده و جسدش را در بیابان های اطراف هشتگرد دفن کردم.

با اقرار این مرد جوان بود که تیمی از کارآگاهان جنایی باتوجه به اعتراف های او به محل دفن جسد رفتند آن محل دیگر تغییر کرده بود و چندین کارگاه درآنجا ساخته شده بود علی رغم تلاش های بسیار کارآگاهان نتوانستند ردی از جسد پیدا کنند حتی تیم ویژه ای با تجهیزات پیشرفته ردیابی آثار به جامانده از جسد نیز از پایتخت به آنجا رفتند اما باز هم هیچ ردی از جسد ماندانا پیدا نشد . کارآگاهان در نتیجه با استناد به اقرار های متهم او را عامل قتل ماندانا اعلام کرده و متهم به دادسرای جنایی منتقل شد.

پس پایان بازپرسی پرونده متهم به زندان انتقال یافت وپس از مدتی متهم به اتهام قتل عمد به شعبه یکم دادگاه کیفری منتقل شد.

در این مرحله از رسیدگی به این پرونده رئیس دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم ماندانا که خواهان قصاص متهم بودند پس شنیدن اظهارات فرشید بعنوان متهم پرونده که مدعی بود ماندانا را پس از درگیری با روسری اش خفه کرده و جسدش را در بیابانهای اطراف هشتگرد پنهان کرده است. پس از شور طی حکمی او را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کرد اما این درحالی بود که حکم صادر شده از سوی قضات دیوان عالی نقض شد.

با نقض حکم این پرونده بود که بار دیگر رسیدگی به این پرونده از،سوی قضات دادگاه کیفری از سر گرفته شد.

این بار نیز در نتیجه تحقیقات علمی قضات دادگاه کیفری باتوجه به اقرار های خود متهم که مدعی بود وی ماندانا را کشته و جسدش را در بیان دفن کرده است حکم قصاص را برای او صادر کردند.

اما این بار نیز حکم صادر شده از سوی قضات عالی رتبه دیوانعالی مورد تایید قرار نگرفت.

قضات علت نقض حکم را پیدا نشدن جسد و آثار جسد در این پرونده اعلام کردند.  بنابراین با توجه به نقض مجدد این پرونده رسیدگی به این پرونده که با یک چالش روبرو شده بود در اختیار شعبه دیگری از دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت.

صبح دیروز برای سومین بار این پرونده روی میز دادرسان دادگاه کیفری قرار گرفت. متهم در جلسه دادگاه مدعی شد که ۱۵ سال پیش من پس از آشنایی با زن جوانی باهم دوست شدیم پس از مدتی باهم مشکل پیدا کردیم بر سر این اختلاف بود که من او راخفه کرده و جسدش را دربیابان دفن کردم پس از 4 سال که ازدواج کرده بودم عذاب وجدان گرفتم و به سراغ پلیس رفته و به جنایتی که مرتکب شده بودم اعتراف کردم و حدود ۱۱ سال است که زندان هستم کابوس این جنایت ۱۵ سال است که رهایم نکرده و هر شب خود را پای چوبه دار میبینم....

من مستحق مرگ هستم و جرم خود را می پذیرم.

دادرسان دادگاه در نتیجه تحقیقات مجدد  و محاکمه متهم  و اقرار صریح وی به قتلی که مرتکب شده است این بار نیز  حکم قصاص نفس را برای  این متهم صادر کردند . هم اکنون حکم صادر شده در انتظار تایید قضات دیوانعالی است تا اجرایی شود.

کدخبر: 940940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟