غوغای دختران دانش آموز در زندان یزد ! / به احترام شان باید ایستاد

حسن عبداللهیان، ضمن تقدیر و تشکر از این کار خیر مدرسه شاهد به دلیل کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: یکی از مسائل مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت اخلاقی دانش آموزان است که در این مورد بحث کمک به همنوع و نوع دوستی گنجانده شده است.

وی ادامه داد: باید دانش آموزان در کنار فرا گیری دروس این مهم را نیز فرا گرفته زیرا اگر یک نفر از اعضاء جامعه دچار مشکل شود وظیفه همگی ماست تا دست به دست هم داده تا بتوانیم مشکل آن فرد را حل کرده و گره از کار وی باز کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد نیز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهایی که کمک به زندانیان جرائم غیرعمد به همراه دارد کاهش آسیب های اجتماعی است که این نکته یکی از اساسی ترین چشم اندازهای ستاد مردمی دیه است.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: این موضوع نیازمند تبلیغات فراوان و فرهنگ سازی است که برای دستیابی به این مهم میبایست فرهنگ سازی را از مدارس آغاز نموده تا در تمام سطوح جامعه شاهد تاثیر آن باشیم .

این مقام مسئول عنوان کرد: شاید بسیاری از مردم فکر کنند که با اهدای مبالغ خُرد نمی توان یک زندانی را آزاد کرد اما با همین کمک های خرد مردم در مجموع از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد از زنداهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در مدارس استان یزد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ حسنه است و هر روز به تعداد مدارسی که به این پویش می پیوندند، افزوده می شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 940130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟