فیلم دستگیری دوهزار نفر در پرونده سوخت قاچاق / محموله بزرگ قاچاق سوخت متوقف شد

به گزارش رکنا، این محموله از بزرگترین باند قاچاق سوخت کشور با عضویت بیش از ۲ هزار قاچاقچی و دارای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل بیش از ۵ هزار کامیون، تریلر و خودروی سوخت بر کشف شده است که در ۱۰ روز اخیر با مجموعه کارهای نظارتی صورت گرفته شناسایی شده است.

قاچاقچیان سوخت در پوشش مغازه‌های تعویض روغنی و مراکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس اقدام به دریافت و انباشت سوخت خودروهای سنگین می‌کردند و سپس از طریق وانت‌های سوخت این سوخت را به شهرستان میناب جهت انتقال به دریا ارسال می‌کردند.

ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قاچاقچیان شامل ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، تریلر و خودروی سواری که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشته‌اند شناسایی شدند که این تعداد خودرو شامل یک هزارو ۳ دستگاه تانکر، ۲ هزارو ۸۶۹ دستگاه کامیون و یک هزارو ۶۷۶ خودروی سواری است.

براساس اعلام قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان مراحل قضایی برخورد با قاچاقچیان تکمیل شده و از فردا هزاران دستگاه خودروی سوخت‌بر دخیل در امر قاچاق در این پرونده توقیف خواهند شد و جریمه‌های سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

تاکنون بیش از دو هزار قاچاقچی و ۸ نفر از سرشبکه‌ها و مهره‌های اصلی و اعضای این باند دستگیر شده اند و در این پرونده میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است و حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق می‌شده است.

کدخبر: 939537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟