این دزدان خانه های شمال تهران را خالی می کردند / شگردشان خاص بود + فیلم گفتگو

به گزارش رکنا، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص دستگیری باند بزرگ سرقت از منازل شمال تهران به رکنا گفت: این باند سرقت حرفه ای از سال 1397 اقدام به سرقت از منازل می کردند که به وسیله همکاران پرتلاش پلیس آگاهی در معاونت مبارزه و شناسایی سرقت های خاص شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه افزود: تاکنون 9 نفر از این سارقین که در تهران و شهرهای غربی کشور ساکن بودند بازداشت شده و همچنین 4 قبضه سلاح جنگی از این سارقان حرفه ای کشف و ضبط گردیده است و در جریان این پرونده آنها به 60 فقره سررقت اعتراف کرده و یکی از قتل های استان غربی در کشور نیز به دست این متهمان انجام شده است و تا کنون حدود 200 میلیارد تومن پول به دست آورده اند.

سرقت از منزل

دستگیری باند سارقان حرفه ای منازل با انجام کارهای فنی و پلیسی و همچنین بازبینی دوربین های مدار بسته صورت گرفت.

پس از بازداشت این سارقان حرفه ای گفتگویی با کارآگاه ویژه سرقت پلیس آگاهی تهران و یکی از 9 متهم بازداشتی انجام دادیم که در ادامه با هم می خوانیم.

افسر پرونده سارقان حرفه ای منازل شمال تهران به رکنا گفت: این باند که با شگرد ورود از پنجره و بالکن دست به سرقت از خانه ها می زدند که پس از پیگیری و تلاش های کارگاهان ویژه سرقت بازداشت شدند .

وی در ادامه افزود: این سارقین با شناسایی خانه هایی که چراغ های خاموش داشتند و می توانستند از بالکن آنها به خانه وارد شوند را انتخاب و سپس دست به سرقت طلا، دلار ، پول نقد و فرش های نفیص ایرانی می زدند و عمده سرقت این باند حرفه از از منازل شمال تهران مانند منطقه 1 و منطقه 3 صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: این سارقین پس از سرقت هایشان اموالی که به دست می آوردند را به مالخرها با کمترین قیمت می فروختند که کارگاهان ویژه سرقت در حال شناسایی این متهم هستند و به زودی این مالخر را هم دستگیر خواهند کرد، همچنین 60 نفر از شاکی های این پرونده شناسایی شده و تعدادی از اموالشان به آنها برگردانده شده است، همچنین روند پیگیری این سرقت بزرگ در دستور کار تیم کارآگاهی ویژه سرقت پلیس آگاهی تهران قرار گرفته  تادر کمترین زمان همه اموال مالباختگان به آنها برگردانده شود.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم میخواهیم اموال قیمتی خود مانند طلا و جواعرات، دلار و پول نقد و اسناد ملکی و معتبر خود را در خانه نگهدرای نکنند ، سارقان حرفه ای به راحتی از تمام اموالی که در خانه نگهرداری می کنید اطلاع داشته و بر همین اساس خانه شما برای این سارقین سوژه جذابی به حساب آمده و بدون شک طعمه بعدی سرقت آنها، خانه شما خواهد بود.

دستگیری

گفتگو با متهم سرقت میلیاردی از منزل

مجید متهم اصلی پرونده

چند سال دارید و ساکن کدام منطقه تهران هستید؟

40 سال دارم و 20سال است در شمال تهران ساکن هستم

سوژه های سرقت خود را چگونه شناسایی می کردید؟

وقتی می دیدیم چراغ خانه ای به مدت چند روز خاموش است و بالکن یا پنجره برای ورود خوب است، دست به سرقت میزدیم.

سابقه سرقت داشته ای ؟

بله،3 بار

از چه مناطقی سرقت می کردید؟

 شمال تهران

چه وسایلی را سرقت می کردید؟

طلا، سکه، پول نقد، دلار و فرش های ابریشم

چند سال است که دست به سرقت می زنید؟

6 سال

چقدر پول به دست آورده اید؟

دو میلیارد تومان

این دو میلیارد را از چند سرقت به جیب زده اید؟

15 سرقت

کدخبر: 939211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟