خطر ریزش  سنگ در جاده های کوهستانی البرز / مراقب باشید

به گزارش رکنا،  مهدی مهرور با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی افزود: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر سامانه تندری از منطقه البرز مرکزی که با توجه به فعالیت محلی این سامانه از ظهر دوشنبه ۲۴ مهرماه تا صبح سه شنبه ۲۵ مهرماه در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق (نقاط مرتفع رگبار موقت باران و برف)، وزش باد لحظه ای و شدید و گرد و خاک به ویژه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: بنابراین، در بعضی ساعات شاهد وقوع رگبار و رعد و برق (نقاط مرتفع رگبار موقت باران و برف) ، وزش باد لحظه ای و شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

مهرور افزود: بر اساس هشدار و پیش بینی صورت پذیرفته توسط هواشناسی استان البرز بر اثر این مخاطره طبیعی اختلال در تردد و آبگرفتگی موقت معابر در جاده های کوهستانی، لغزندگی سطح جاده، بالا آمدن موقت آب در مسیل های فصلی، خطر ریزش واریزه شاهد خواهیم بود.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم توقف و اسکان در حاشیه ، بستر رودخانه ها ، مسیل های فصلی و دامنه کوه ها از جمله توصیه های سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز بود.

 

 

کدخبر: 937279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟