۲ فوتی و ۲۸ مصدوم در حوادث رانندگی اصفهان

به گزارش رکنا، عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: بامداد امروز در حادثه برخورد پژو ۲۰۶ با موانع حاشیه بزرگراه شهید اردستانی، یک نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات در دم جان باخت و سرنشین دیگر که دچار مصدومیت شدید شده بود، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: عصر امروز نیز در تصادف ۲ خودروی پژو در جاده اصفهان - سامان؛ یک مرد ۵۳ ساله فوت کرد و پنج نفر نیز مصدوم شدند که با اعزام سه واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و یک کد هلال احمر به بیمارستان های امام علی (ع) فرخشهر در شهرکرد و شهدای لنجان منتقل شدند.

عابدی گفت: همچنین در تصادف زنجیره ای ۲ خودروی پراید، سمند و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان-شیراز که عصر امروز اتفاق افتاد، هشت نفر مصدوم شدند که ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و ۲ واحد امدادی هلال احمر آنها را به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا منتقل کردند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان افزود: عصر امروز تصادف خودروی پراید با سمند در کیلومتر ۱۰ جاده باغبهادران - کرچگان نیز هشت مصدوم به جا گذاشت که ۶ نفر با اعزام ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند و ۲ نفر از مصدومان نیز در محل حادثه مراقبتهای سرپایی دریافت کردند.

وی گفت: در تصادف زنجیره ای خودروی پراید، دنا، پژو ۴۰۵ و عابر که صبح امروز اتفاق افتاد ۶ نفر مصدوم شدند.

عابدی افزود: چهار مصدوم این حادثه با اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و یک کد هلال احمر به بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان منتقل شدند و ۲ مصدوم دیگر نیز مراقبتهای سرپایی دریافت کردند.

بر اساس تازه ترین اظهارات فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با وجود آنکه در یک دهه اخیر سوانح رانندگی در این استان کاهشی بود، در ۶ ماه نخست امسال روند افزایشی به خود گرفته است.

وی افزود: عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو مهم‌ترین عامل تصادفات استان اصفهان بوده و ایمنی راه‌ها تنها سه درصد در وقوع حوادث نقش داشته است، همچنین خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهمترین عامل در وقوع حوادث بوده است.

در زمان حاضر ۱۶۰ پایگاه اورژانس شامل ۸۰ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی، پنج اتاق فرمان و ۲ اتوبوس آمبولانس در استان اصفهان فعال است.

 

کدخبر: 936671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟