مرگ دردناک دختر 19 ساله در دعوای همسایه ها / دختر همسایه خودکشی کرده بود +عکس و جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از آذر ماه سال 1397 به دنبال مرگ مشکوک دختر 19 ساله ای به نام حدیث در بیمارستانی در غرب تهران  آغاز شد.

در حالی که پزشکان علت مرگ را آریتمی قلبی اعلام کرده بودند پدر حدیث یک پدر و پسر را در مرگ دخترش مقصر دانست و از آنها شکایت کرد.

این مرد به پلیس گفت: اگر چه دخترم به بیماری آریتمی قلبی مبتلا بود ولی امروز حالش خوب بود تا اینکه شب پدر و پسری مقابل خانه همسایه مان آمدند و شروع به داد و فریاد کردند. دختر آنها به تازگی فوت شده و دامادشان را در این ماجرا  مقصر می دانستند. آنها با چوب و قمه مقابل خانه  پدری دامادشان آمدند و سر وصدا کردند چون خانه پدری دامادشان واحد کناری ما قرار داشت دخترم با دیدن آنها به شدت ترسید و حالش بد شد. وقتی او را به بیمارستان رساندم مقابل چشمانم جان سپرد.

اظهارنظر کارشناسان پزشکی قانونی

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند 90 درصد بیماری قلبی و 10 درصد وحشت مشاهده صحنه درگیری باعث مرگ دختر جوان شده  برای پدر و پسر جوان به نام های رامین و شهاب و همچنین برای شوهر خواهرشان که به تازگی فوت شده بود به نام سهیل کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در دادگاه

 در ابتدا جلسه وکیل اولیای دم روبه روی قضات ایستاد و گفت: بر اساس مدارک موجود در پرونده، روز قبل از مرگ حدیث، دختر رامین که به تازگی ازدواج کرده بود از پنجره خانه  اش سقوط کرده و فوت شده بود. پدر و برادر وی مدعی بودند این ماجرا حادثه یا خودکشی نبوده و دامادشان  سهیل او را کشته است. به همین خاطر رامین و شهاب روز بعد از مرگ دخترشان مقابل خانه پدری سهیل رفتند و شروع به داد و فریاد کردند. به گفته شاهدان آنها همراه خودشان چوب و قمه داشتند که حدیث که در خانه مجاور، همراه خانواده اش سکونت داشته با دیدن این صحنه دچار حمله قلبی شد و جان سپرد.

این وکیل ادامه داد: پزشکی قانونی متهمان را در مرگ او 10 درصد مقصر دانسته است. به همین خاطر با توجه به گزارش پزشکی قانونی درخواست صدور حکم قانونی برای 3 متهم را دارم.

سپس سهیل در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: در زمان درگیری من در آن محل نبودم و نمی دانم چرا اسم مرا در کیفرخواست به عنوان متهم  آورده اند. بعد از مرگ همسرم من در بازداشتگاه پلیس آگاهی بودم که گواهی حضورم در آنجا را به دادگاه ارائه داده ام و از نحوه مرگ دختر همسایه هیچ اطلاعی ندارم.

سپس پدر و پسر از خود دفاع کردند.

شهاب گفت: بعد از سقوط مرگبار خواهرم مقابل خانه پدری دامادمان رفتیم. اما دستمان خالی بود و هیچ چوب و قمه ای همراه نداشتیم. من حتی یک ناخنگیر هم با خودم نبرده بودم. وقتی مقابل در رسیدیم اصلا سهیل آنجا نبود که با او درگیر شویم.

قاضی گفت: بر اساس شهادت شهود در محل شیشه را شکسته اید. چه دفاعی داری؟

که متهم پاسخ داد: ما شیشه را نشکستیم.  شیشه ترک داشت و وقتی باد وزید شیشه شکست.

قاضی گفت: دامادتان که در پلیس  آگاهی بازداشت بود. پس چرا مقابل خانه پدری اش  رفتید؟

متهم: همسایه ها گفته بودند  بعد از سقوط،سه ساعت پیکر خواهرم زیر باران مانده بود. به آنجا رفتیم تا ببینیم چرا با خواهرم چنین کاری کرده اند.

سپس پدر وی روبه روی قضات ایستاد و گفت: ما مقابل آن خانه با کسی درگیر نشدیم که باعث  وحشت و مرگ دختر همسایه شود. خانواده حدیث چرا بعد از 8 ماه از مرگ دخترشان علیه ما شکایت کردند.

وی ادامه داد:  در پرونده مرگ دخترم علت مرگ ابتدا خودکشی اعلام و برای دامادم منع تعقیب صادر شد. که با درایت دیوان عالی کشور این قرار شکسته شد تا سهیل محاکمه شود.

وقتی وکیل متهمان در جایگاه ویژه ایستاد گفت: بر اساس ادعای شاهدان درباره درگیری موکلانم با داماد خانواده برای آنها کیفرخواست صادر شده است. در حالی که داماد خانواده اصلا  آنجا حضور نداشته و این نشان می دهد، ادعای شهود درست نیست. موکلانم ساعت 7 عصر مقابل آن خانه رفتند. در حالی که دختر جوان ساعت 10 شب فوت شده است. به نظر می رسد موکلانم در این ماجرا بی تقصیر باشند.

در این میان بار دیگر  وکیل اولیای دم برخاست و گفت: اولیای دم همان شب علیه متهمان شکایت کردند اما مدتی طول کشید تا کارشناسان پزشکی قانونی درباره علت مرگ اظهارنظر کنند. همین موضوع  باعث شد، پرونده بعد از هشت ماه به جریان بیافتد.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 935165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟